Google Adwords tanfolyam – Hogyan hirdess jól?
A Google Ads – vagyis Google Adwords – az egyik legismertebb online hirdetési platform. Ez a Google Adwords tanfolyam bemutatja, hogy a vállalkozásod hogyan használhatja ki a Google hirdetésekben rejlő lehetőségeket. Mindenki ismeri a Google-t, a legnépszerűbb internetes keresőmotort, ami az egyetemisták nagy barátja, főleg esszé- és beadandóírás idején. Azonban nem csak a hallgatóknak, hanem mindenkinek jó szolgálatot tesz, akinek épp sürgősen információra van szüksége, legyen az egy helyszín, egy ismeretlen szó, valamilyen szolgáltatás vagy személy. Belegondoltál már abba, hogy vajon mi határozza meg a keresési eredményt? Google Ads tanfolyamunkon ezt is megtudod, ahogyan a rendszer más titkaiba is bevezetünk.
Mi is a Google Ads?
Az Online Marketing kurzusunkban már megismerkedhettél az online marketing eszközökkel, és a Google Adwords kampányok létrehozása is szóba került. Ebben a Google Adwords tanfolyamban részletesen bemutatjuk lépésről lépésre a Google Ads kampányok létrehozásának lépéseit. Felmerülhet benned a kérdés, hogy oké, de mit takar pontosan a Google Ads, és mi az az Adwords hirdetési kampány? Google kattintás alapú fizetett hirdetési szolgáltatását hívjuk Google Adwordsnek (új nevén Google Ads).
Ennek az a lényege, hogy a Google találati listáján szövegesen, vagy a Google partner weboldalak felületein jelenhetnek meg képi, videó és szöveges formában a hirdetéseid, így a Youtube vagy Gmail felületein is. A kattintás alapú szolgáltatás pedig azt jelenti, hogy nem a megjelenésért fizetsz, hanem a kattintások után. A hirdetéseket itt is ugyanúgy be tudod állítani, mint bármelyik közösségi média felületen: állíthatsz be célközönséget, kattintási költség limitet, hirdetés időtartamát, hirdetési területet stb. Az Adwords kampány rövid távon sok ezer új vevőt és felhasználót hozhat majd az oldalara, ezáltal népszerűsítve téged vagy a szolgáltatásodat. A képzés néhány óra alatt elvégezhető, és még személyes jelenlétre sincs szükség.
Miért olyan vonzó a Google Ads a vállalatok számára?
Nem minden cég, vagy vállalkozás engedheti meg magának azt, hogy egy külsős kezelje az Adwords hirdetési kampányokat. Számukra jelenthet megoldást az Adwords tanfolyam. A Google Adwords sikere különböző faktorokból adódik össze. Ha alacsony költségvetéssel rendelkezel, de szeretnél a céged számára online promóciókat indítani, akkor a Google Ads egy kifejezetten jó választás lehet. Ez a tanfolyamok kezdőknek készült, azzal a céllal, hogy a hallgató megértse és átlássa az Adwords hirdetési rendszerét. A Google Ads egyik fő vonzóereje az, hogy viszonylag alacsony hirdetési költségből is dolgozhatsz, de az Adwords kampány megkezdése előtt, az alapok megértése szükséges, az alábbi képzés segítségével.
Első lépések
Mielőtt belevágnál az Adwords kampányok létrehozásába, nem árt, ha tisztában vagy vele, mi szükséges mindehhez. Először is egy hirdetési fiók, tehát e-mail cím, amivel regisztrálsz az Adwords felületén, valamint egyéb személyes beállítások (fizetési, számlázási beállítások). A tanfolyam során megtanulod, hogyan tudsz készíteni hirdetési fiókot, és miért fontos, hogy legyen landing oldalad, ahova irányíthatod a kampány során érkezőket. Ugyanilyen nélkülözhetetlen lépcsőfok, az Adwords esetében, hogy megállapítsd milyen kulcsszavakat szeretnél használni, és mi az a költségkeret, amit fel tudsz egy Adwords hirdetési kampány alatt használni.
Kulcsszókutatás
Ha sikerült regisztrálnod a Google Ads felületén, és van már hirdetési fiókod és landing oldalad is, akkor a következő amit megtehetsz egy kulcsszó kutatás. Természetesen, ehhez elengedhetetlen egy kis közvélemény kutatás, ha kezdő, vagy akár haladó vagy. A legelső lépés, hogy végiggondolod, mi lehet a szolgáltatásod és a weboldalad számára az összes releváns kulcsszó. Nem árt ha látod, hogy a szolgáltatásod milyen problémákat hivatott megoldani, az ügyfelek számára. Ha ez alapján dolgozol, akkor további kulcsszavakat is találhatsz, aminek a segítségével még több lehetőség rejlik.
Google Ads hálózatok
A Google Adwords két lehetséges opciót kínál fel az online hirdetések világában. Ez pedig a keresési hálózat és a display hálózat. Felmerülhet a kérdés, hogy a mi különbség a kettő között. A keresési hálózat a Google keresőben vagy épp Google Térképen jeleníti meg a hirdetéseket. A Display hálózat pedig azokat weboldalakat jelenti, amelyeken el tudjuk helyezni a hirdetéseinket. Ez lehet egy Gmail account vagy épp egy YouTube videó. A keresési hirdetésekkel egy kulcsszó alapján tudunk célozni, míg a Display hirdetések, képes tartalommal jelenik meg, és itt inkább újabb közönségeket tudunk célozni.
Hogyan célozz a Google Ads rendszerében?
Ha kezdőként a tréning elvégzése után, elkészíted első hirdetésed, akkor fontos, hogy milyen célzási beállításokat adsz majd meg az Adwords hirdetési rendszerében. A sikeres hirdetés létrehozása nagyban függ a célzási beállításoktól, hiszen ahhoz, hogy megtaláld a potenciális ügyfeleidet, ez elengedhetetlen. Tegyük fel, hogy egy minőségi fekete cipőt akarsz magad vásárolni. Írd be a keresőbe, fekete bőr cipő. Kattints a keresési lista első három helyének valamelyikére. Ezáltal a hirdető új látogatót kap, és fizet cserébe.
Hogyan készíts Google Adwords hirdetést?
Ez az Adwords tanfolyam megtanít arra, hogyan készül el egy Adwords hirdetési kampány. Az Adwords kampány, egy hirdetési szöveg elkészítéséből is áll, melyek általában egy címből és egy maximum 1 – 2 soros leírásból és egy linkből állnak. Arra is figyeljünk, megfelelő kulcsszavakat használjunk, és a promóció szövege fedje a valóságot, és nem árt, ha frappáns, mert ez fog segíteni kitűnni a többi Google Ads hirdető közül.
Google Ads vs. SEO
Amennyiben elvégezted már az Online marketing tanfolyamunkat, akkor ismerősen csenghet neked a SEO azaz a Search Engine Optimization fogalma. A SEO ingyenes lehetőség, hiszen a saját weboldalunkat optimalizáljuk a lehető legjobb organikus helyezésért cserébe. A SEO sokkal inkább egy hosszútávú technika, míg a Google Adwords kezdőknek és kezdő vállalkozások számára lehet opció. A szakértő véleménye az, hogy lehetőség esetén használjuk mindkettőt egymást támogatva, a hosszútávú siker érdekében.
Miben segít neked az online Adwords tanfolyam?
Ez a szakértő által összeállított online Adwords tanfolyam lépésről lépésre segít számodra elsajátítani azt a tudást, ami egy Adwords hirdetési kampány indításához szükséges. Ha szeretnéd megtanulni, hogyan lehet egy Adwords kampány sikeres, akkor ez a tanfolyam biztosítja számodra a megfelelő tudást. Néhány óra alatt meg tudod tanulni az alapokat, így nem kell havi sok ezer forintot kidobnod az ablakon, hanem a tanfolyam elvégzését követően, már igazi haladó hirdetővé válsz.
A Google Adwords tanfolyam tematikája:
- Online marketing stratégia
- Google Ads fiók létrehozása, beállítása
- Kulcsszókutatás
- Keresési kampány létrehozása, hirdetés készítése
- Kulcsszavak optimális használata, tippek és gyakorlati tanácsok
- Bővítmények típusainak bemutatása: belsőlink-, kiemelő-, strukturált- hívás-, hely- és promóciós bővítmények beállítása
- Felhasználók kezelése
- Hirdetések előnézeti funkciója és diagnosztikája
- Jelentések készítése
- Költségtervezés: hirdetési ráfordítás hatékony elosztása (tippek és tanácsok)
Az Adwords tanfolyam kezdőknek szól. A Google Ads tanfolyam segítségével képes leszel önállóan létrehozni a Google Ads hirdetéseidet, valamint mérni (Google Analytics), és optimalizálhatod majd az eredményeket. A Google Ads képzés után képes leszel létrehozni, remarketing hirdetést és elérni azokat a látogatókat, akik egyszer már felkeresték a weboldaladat. A tanfolyam végére egyedül és saját kezűleg menedzselheted egy – egy adwords kampány menetét, úgy hogy új vásárlókat és ügyfeleket érhess el velük. Nem csak az Adwords kezelőfelület használatát fogod elsajátítani, hanem a képzés alatt rengeteg elméletet fogsz megismerni a Google Ads hatékony működtetéséhez.
Kérdésed van? Keress minket e-mail formájában!
Kinek ajánljuk a Google Adwords tréning elvégzését?
- Azoknak, akik már elvégezték az Online Marketing Útmutató kurzusunkat, és szívesen elmélyítenék a tudásukat az Adwords rendszer használatában.
- Akik munkájában, szakmai továbblépésében hasznos lehet a képzés.
- Akik szeretnének szabadúszók lenni, de nem kreatív irányba szeretnének elmozdulni.
- Akik saját webáruházzal vagy weboldallal rendelkeznek, és termékeik vagy szolgáltatásaik hirdetését nem szeretnék kiszervezni.
Mi szükséges az online Google Ads képzés elvégzéséhez?
- Alapvető marketing tudás előnyt jelent, melyhez az Online Marketing Útmutatónkat ajánljuk.
- Stabil internetkapcsolat és felhasználói szintű számítógépes tudás.
A tanfolyam moduljai
1.Modul – Google Ads fiók felépítése
- Google Ads fiók létrehozása
- Számlázás beállítása
- Google Analytics összekötés
- Google My Business összekötés
- Search Console összekötés
- Konverziós beállítások
- Közönségek létrehozása
- Közönségek kizárása
- Fiók minőségi mutató (quality score) szkripttel
- Teszt
2. Modul – Kampánytípusok
- Kampánytípusok
- Teszt
3. Modul – Kulcsszókutatás
- Bevezetés
- Józan paraszti ész elve
- Google Keyword Planner és Google Trends
- Longtail kulcsszavak keresése
- Teszt
4. Modul – Kampánystratégia
- Mi a kampány célja és ki az ideális ügyfeled?
- Üzenetek kiválasztása
- Kampánytípusok választása
- Kulcs teljesítmény mutatók
- Pénzügyi tervezés
- Teszt
5. Modul -Kampány struktúra
- Kampány struktúra
- Teszt
6. Modul – Search Hirdetések
- Search kampány elmélet
- Search kampány példa
- Search struktúra és kulcsszavak kampányba rendezése
- Negatív kulcsszavak szerepe
- Kulcsszavak szövegbe illesztése
- Hirdetések létrehozása, kampánytípus választás és időzítés
- Lokáció beállítása
- Nyelvek beállítása
- Közönségek hozzáadása
- Napi költés és bid stratégia
- Hirdetésbővítmények
- Kulcsszavak, szövegek és negatív kulcsszavak beállítása
- Teszt
7. Modul – Display hirdetések
- Bevezetés
- Szövegek és kreatívok display hirdetéshez
- Kampány célok kiválasztása, lokáció és nyelvek beállítása
- Kampány bidding, budget, ad optimalizálás, időzítés és eszközök beállítása
- Közönségek, demográfiai adatok és bid-ek beállítása
- Képek, videók, szövegek és plusz tippek a célzáshoz
- Teszt
8. Modul – App promóciós hirdetések
- Bevezetés
- Mérések és data feed beállítása
- Tervezés és kampánybeállítások
- Szövegek, képek feltöltése és kampány optimalizálás
- Teszt
9. Modul – Discovery kampány
- Bevezetés
- Kampánybeállítások
- Hirdetések létrehozása
- Teszt
10. Modul – Shopping kampány
- Google Merchant és data feed
- Kampány beállítások
- Teszt