Mi az a marketing szövegírás?
A marketing szövegírás a hatékony kommunikáció eszköze, aminek célja a vonzó és hatásos üzenetek megfogalmazása a vállalkozások, cégek számára. A marketing szövegíró feladatai közé tartozik a célcsoport elemzése is, hiszen olyan szövegeket kell alkotnia, amelyek felkeltik az érdeklődést, meggyőzik az olvasókat és cselekvésre ösztönzik őket.
A szövegírás típusai
Ha szeretnél szövegíró lenni, először meg kell ismerned a különböző szövegtípusokat. Összegyűjtöttünk néhányat, amik a leggyakoribb fajták.
Sales copy
A sales copy olyan szöveg, amelynek célja az értékesítési folyamat támogatása és javítása. Ez a típusú szöveg közvetlenül hatást gyakorol az olvasóra, arra törekedve, hogy meggyőzze és cselekvésre ösztönözze őket. A sales copy erős érveket és meggyőző elemeket használ, hogy felkeltse az érdeklődést és ösztönözze az olvasót egy bizonyos cselekvésre,a legtöbb esetben vásárlásra.
Hirdetés szöveg
Egy reklám fontos eleme a szöveges tartalom, amik legfőbb jellemzője, hogy rövidek, tömör és felkeltik az olvasók figyelmét. A hirdetések szövegei más irányelveket követnek, mint egy sales copy, vagy közösségi média tartalom, hiszen nagyön rövid idő alatt kell hatást gyakorolniuk a potenciális vásárlókra.
Termék vagy szolgáltatás leírás
Ez a típusú szöveges tartalom részletes információkat nyújt egy adott weboldal által forgalmazott termékről vagy szolgáltatásról. Ezek a leírások fontos szerepet játszanak az ügyfelek tájékoztatásában, bemutatva a termék vagy szolgáltatás jellemzőit, előnyeit és használatát.
Közösségi média szövegek
Ezek a szövegek kreatív megközelítést igényelnek, például rövid és lényegre törő üzeneteket, szlogeneket, vagy interaktív kérdéseket. A közösségi média szövegek célja az emberek elérése, szórakoztatása, inspirálása vagy informálása a márkáról, termékekről vagy szolgáltatásokról.
Ezek az érdekes és interaktív szövegek szükségesek ahhoz, hogy a márkák közvetlen kapcsolatot építsenek az ügyfelekkel, megszólítsák és motiválják őket a tartalmakon keresztül.
SEO szövegírás
A SEO szövegírás az egyik fontos típusa a szövegírásnak, amikor a blogcikkek, weboldal szövegek és más szöveges tartalmak célja az, hogy a keresőben minél előbb jelenjen meg, hirdetések nélkül. Ennek a speciális szövegírási módszernek a célja az, hogy a tartalmak optimalizáltak legyenek a keresőmotorok számára, ezáltal az első találatok között jelenjenek meg a Google keresési eredményekben. Ez különösen fontos a digitális térben, mivel a legtöbb ember először a Google keresőjében kutat információk után, és az első oldalakon szereplő szövegek nagyobb eséllyel érik el az olvasókat.
Kreatív szövegírás
A kreatív szövegek lehetnek játékosak, szokatlanok, rövid vagy hosszú szövegek. Ezeket a tartalmakat kevésbé használják marketing célokra, sokkal inkább a kreativitás, az egyéni megközelítés, a történet kibontakozása fontos ezeknél a szövegtípusoknál.
Nincs online marketing szövegírás nélkül
Az online üzletek térnyerése egyre nagyobb keresletet jelent. Kellenek azok a hirdetések, amik megtalálják és meggyőzik a megfelelő olvasót, illetve cselekvésre bírják őket a szövegek által.
Ha szeretsz szövegeket írni és szívesen készítenél konvertáló tartalmakat, várunk a képzésen!
Mi a helyzet a mesterséges intelligenciával?
A mesterséges intelligencia gyors fejlődése felvetheti a kérdést, hogy van-e még egyáltalán értelme marketing szövegírást tanulni? A rövid válasz az, hogy naná!
Íme a magyarázat: az AI “szuperképessége” hogy pillanatok alatt nagy mennyiségű szöveget képes gyártani. A szöveg minősége (pláne magyarul), valamint a használt információk eredete azonban erősen megkérdőjelezhető.
Segítheti a munkát, de nem helyettesítheti az embert
A hatékony marketing szövegírás sokkal több a kulcsszavakkal megtűzdelt szöveges tartalom gyártásánál. Kreativitásra, emberismeretre, a trendek ismeretére, változatosságra, esetenként pedig egy jó adag humorra is szükség van hozzá. A professzinális copywriterek olyan érzelmekre és reakciókra tudnak hatni a szövegeikkel, amit az AI nem képes reprodukálni. Éppen ezért számtalan vállalat keres továbbra is copywritert folyamatos, vagy projekt alapú együttműködésre, hazánkban és külföldön egyaránt.
Miért érdemes marketing szövegírást tanulni?
A marketing szövegíró szakma sokkal több annál, hogy érdekes szövegeket adsz át az ügyfeleidnek. Függetlenséget biztosít, így könnyebben oszthatod be az idődet és olyan szakmai lehetőségek közül válogathatsz, amik segíthetnek előrelendíteni a karriered.
Helyfüggetlen munkavégzés lehetősége
A marketing szövegírók számára az egyik legnagyobb előny, hogy helytől függetlenül tudnak dolgozni. Ez azt jelenti, hogy egy copíwriter számára valójábann lényegtelen, hol tartózkodik fizikailag, mert a munkáját online is el tudja végezni. Ez rugalmasságot jelent és lehetőséget arra, hogy akár digitális nomádként dolgozzanak a világ bármely pontjáról.
Kreatív és változatos munka
Copywriterként kibontakoztathatod a kreativitásod, miközben folyamatosan valami újat tanulhatsz. A szövegírás lehetőséget ad arra, hogy változatos és egyedi tartalmakat hozz létre. Legyen szó technológiai vállalatról, divatmárkáról, egészségügyi szolgáltatóról vagy utazási cégről, minden egyes ügyfél sajátos igényekkel fog hozzád fordulni, amelyekre egyedi szöveges tartalmat kell készítened.
A marketing szövegírás tanfolyamon elsajátított tudás segítségével szert tehetsz egy olyan új szakmára, amellyel nem csak maradandót alkothatsz, de változatosságot és új tapasztalatokat vihetsz a munkanapjaidba.
Versenyelőny az online piacon
Az online térben a minőségi szöveges tartalom kulcsfontosságú jelentőséggel bír a potenciális ügyfelek megszerzésében és megtartásában. A marketing szövegírás tanfolyamon megszerzett tudás gyakorlatban való használata segít abban, hogy versenyelőnyhöz juttasd ügyfeled vagy saját vállalkozásod a digitális piacon.
Új munkalehetőségek
A marketing szövegírói készségek elsajátításával bővítheted ügyfél- vagy a szolgáltatási köröd. De mégis hogyan?
Naponta több százezer új weboldal születik a világon. Ahhoz, hogy ki tudjanak emelkedni a versenytársaik közül és sikeresen megszólíthassák a célközönségüket, minőségi és keresőbarát szöveges tartalomra van szükségük. A marketing szövegírás tanfolyam elvégzésével megkapsz minden szükséges tudást ahhoz, hogy elindítsd a sikeres copywriter karriered, vagy bővítsd a meglévő szolgáltatásaid körét.
SEO-barát szövegírás
Ha szeretsz írni, az már félsiker! A tanfolyam elvégzésével ehhez hozzáteheted a másik felét is. Megtanulod, hogyan hozz létre olyan keresőbarát szöveges tartalmat a különböző online felületekre, amelyek felkeltik az olvasók érdeklődését, növelik az organikus keresőforgalmat és a konverziót.
Miért ezt a marketing szövegírás tanfolyamot válaszd?
A képzés az erős alapok letételével kezdődik, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy megértsd hogy az egyes copywriting eszközöknek és munkafolyamatnak mi a jelentősége a keresőoptimalizálásban. A további modulok erre az alapra építik a tudásod. A tananyag egy gyakorlatias útmutató, amelybet tapasztalt szövegíró által adott tanácsok és valódi példák színesítenek.
A marketing szövegírás 4 legfontosabb területét dolgozza fel a tanfolyam és ad olyan tudást a kezedbe, amelynek segítségével rögtön magabiztosan munkához láthatsz.
Részletes útmutatást kapsz arról, hogy hogyan írj minőségi SEO-barát blog cikket, hatékony guest post-ot, jól konvertáló honlap szöveget és ütős hírlevelet.
Mit kapsz a gyakorlatias tudás mellett?
A tanfolyam egyes moduljaiban letölthető segédleteket és sablonokat is kapsz a szövegírói eszköztáradba, amelyeknek munkád során nagy hasznát veszed majd.
Rugalmas időbeosztás
Online oktatási rendszerünk rengeteg előnnyel jár. Amellett, hogy a tananyagot egyéni tempóban tudod elsajátítani, a részvétel egyetlen feltétele csak egy számítógép és stabil internetkapcsolat. Bárhonnan becsatlakozhatsz és követheted a tanfolyamot, akár Budapesten vagy, akár vidéken, vagy éppen külföldön tartózkodsz.
Bárhol, bármikor
Egy óra tanulás munka előtt? Megnéznél két videót ebédszünetben? Vagy este, a kanapén ülve tanulnál? Nálunk bármelyik lehetséges!
A képzést bárhol, bármikor elvégezheted és így a képzési idő is teljes mértékben a személyes preferenciáidhoz igazodik. Ha több időre van szükséged, haladhatsz lassan, ha viszont egy hétvége alatt végezni szeretnél a tananyaggal, az is lehetséges. Az online tanulás kényelmes, időhatékony és személyre szabható.
Örök hozzáférés
A tartalmak, amiket a tanfolyam megvásárlását követően biztosítunk számodra, a képzés elvégzését követően is elérheted. Így ha később ismételni szeretnél, vagy elbizonytalanodsz valamiben, könnyen visszakeresheted a releváns tananyagot.
Tapasztalt oktató
A tanfolyamon olyan oktató vár, aki magas szintű tudással rendelkezik és profi szinten ír szövegeket, így garantáltan hiteles információkat és a gyakorlatban is releváns oktatási anyagokat tud átadni számodra.
Kinek ajánljuk a marketing szövegírás tanfolyamot?
Akár karrierváltó vagy, akár a saját vállalkozásod működétszeretnéd megkönnyíteni, a legjobb helyen jársz! Marketing szövegekre szükség van, és mivel a piacon még bőven van hely új szakembereknek, érdemes megtanulnod a marketing szövegírás alapjait!
Ha vállalkozni szeretnél
A copywriter tanfolyam ideális választás, ha szabadúszóként vagy digitális nomádként szeretnél dolgozni, esetleg rugalmas mellékállást, bárhonnan végezhető munkát vagy jövedelemkiegészítést keresel.
Karrier alkalmazottként
Ha csak a szövegírás érdekel, de nem szeretnél vállalkozást indítani, akkor is ajánlom neked ezt a tréninget. Számos hazai és nemzetközi vállalat foglalkoztat belső szövegírókat, beleértve a digitális marketing ügynökségeket is.
Saját vállalkozás fejlesztése
Bármilyen területen tevékenykedő egyéni vagy kisvállalkozóként is remek hasznát veheted a marketing szövegírás tanfolyamnak, ha nem szeretnéd kiszervezni a weboldalad, blogod vagy hírleveleid szövegírását.
Marketing szövegírás tanfolyam – Szerezz piacképes tudást
Csatlakozz a marketing szövegírás tanfolyamunkhoz, és szerezz piacképes tudást a hatékony és inspiráló tartalmak készítéséhez. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen a hosszú távon hasznos és keresett szakmai tudással könnyedén kiemelkedhetsz a digitális világban!