Ki is az a virtuális asszisztens?
A virtuális asszisztens (általánosan rövidítve VA, vagy PA a Personal Assistant nyomán) az a szakember, aki virtuálisan segít vállalkozásoknak, támogatja azok működését. Virtuálisan, leginkább otthonról, úgynevezett „home office”-ból dolgozik. Virtuális asszisztensként te is szabadúszó, vagyis egyéni vállalkozó lehetsz. A teendőidet az otthonból, online végzed, bármilyen tréning, amelyet kapsz, szintén virtuális meetingeken keresztül történik.
Virtuális asszisztens = titkárnő?
A virtuális asszisztensek szakosodhatnak képzettségüknek, tapasztalatuknak, érdeklődési körüknek megfelelően. Ha azt hitted, csak az lehet virtuális asszisztens, aki eddig is asszisztens vagy adminisztrációs munkatárs volt, tévedsz! Ide sorolhatjuk például a virtuális marketing asszisztenseket, a szövegíró (tartalomkészítő) asszisztenseket, a virtuális személyi asszisztenseket, de olyan feladatokat is elláthat, ami a HR vagy éppen pénzügy területeihez tartozik. A közösségi média irányítás, üzleti terv készítése és kivitelezése, könyvelés is ide tartozhat. Vagyis a virtuális asszisztens nem feltétlenül egyenlő a „virtuális titkárnővel”.
Hogyan lehetsz virtuális asszisztens?
Ahhoz, hogy elkezdhess dolgozni, a legelőnyösebb, ha már van valamilyen tapasztalatod vagy végzettséged az irodai adminisztrációban. Ha VA lennél, elképzelhető, hogy a legelején nem a képesítésednek megfelelő munkákat kapsz, hanem inkább csak e-mail kezelést, szervezést, tervezést, tehát titkárnői feladatokat. Később is természetesen szükséged lesz arra, hogy fejlődj, éppen ezért egyre felelősségteljesebb feladatokat bíznak majd rád cégen belül, vagy más projekteken belül. Egyszerre több klienssel is dolgozhatsz, csak ne feledd, hogy ne vállald túl magad.
Tudjuk, hogy könnyű abba a hibába beleesni, hogy minél több órát dolgozol, annál magasabb a fizetésed a hónap végén, így akár 12 órákat is elvállalsz. Azt tanácsoljuk, ezt kerüld, mert akkor már nem fogod látni az online munka előnyeit. Ha nincs ilyen szakmai előéleted, akkor pedig a legjobb helyen jársz! A képzés során megtanulod, hogyan indítsd el a saját vállalkozásod, mint VA!
A Virtuális asszisztens képzés felépítése
- Kik azok a virtuális asszisztensek és hogyan dolgoznak?
- Neked való-e a szakma?
- Minden, amit érdemes tudnod a vállalkozás indításáról: adózás, könyvelés, vállalkozási formák
- A szolgáltatási palettád kialakítása
- Mit csinál egy virtuális asszisztens?
- Hasznos alkalmazások
- E-mail és e-mail marketing, projektmenedzsment, jelszavak kezelése, időmenedzsment
- Teszteld a mostani tudásod az online munkavégzéssel kapcsolatban!
- Árazás, árképzés és árajánlat készítése
- Ügyfélszerzés
- Kik az ügyfeleid, és hogyan szerezd meg őket?
- Hogyan tűnj ki?
- Tárgyalástechnika alapok
- Hogyan dolgozz hatékonyan otthonról?
- Produktivitás
- Időgazdálkodás
Láthatod, hogy a Virtuális asszisztens képzés tananyaga nagyon átfogó és haladó tudást biztosít számodra. Több feladatkörbe is belenézhetsz, így könnyebb lesz eldöntened, milyen irányba haladj majd tovább a későbbiekben. A tanfolyam során rengeteg tréning anyagot biztosítunk, valamint kreatív feladatok is várnak rád. Minden fejezet végén van egy modulzáró vizsga, amely elvégzése után tovább haladhatsz a feladatokban. A tanfolyam során rálátást kapsz arra, hogyan lehet ügyfeleket szerezni, milyen szolgáltatásokat nyújt egy VA, és hogy mi az ideális vállalkozási forma számodra. A tanfolyam elvégzése után certifikátot adunk, és persze a kellő tudást ahhoz, hogy neked is virtuális munkád lehessen.
Hogyan dolgozik egy virtuális asszisztens?
Egyéni vállalkozóként, otthonról végezhető munkaként lehet ellátni a munkádat, nem kell irodába bejárni, és kötetlen a munkaidőd. A virtuális asszisztensek online keresnek munkát. Az Upwork, szabadúszók.hu, freelancer.com megfelelő munkaerő szolgáltató oldal lehet kezdésnek. Ezekre a regisztráció ingyenes, és közvetítő díjat csak az első kifizetéskor von le, majd minden egyes kifizetésedet követően annak egy bizonyos százalékát.
A pályázás alatt a személyes találkozó elmarad, online meetingek során tudod eldönteni, hogy megfelel-e neked a munka, a munkáltató pedig, hogy rád van-e szüksége. Miután sikeresen pályáztál egy pozícióra, akkor az elején mindenképp van egy tréning, amely során betanítják az elvégzendő feladatot és a gyakorlati tudnivalókat, ilyenkor mindenben szívesen segítenek a munkatársaid vagy felettesed.
Egy VA legfontosabb képessége a folyamatos fejlődés. Ez azért is szükséges, mert így az órabéredet is emelheted. Ha elvégezted a virtuális asszisztencia képzést, és már munkát is találtál, akkor talán szükséges lehet valamilyen irányba tovább tanulni. Figyeld meg a képességeidet, miben vagy igazán jó, és folyamatosan monitorozod a piacot is!
A szabadúszó álláskereső oldalon szövegíró, SEO, social media szakember, valamint HR munkák várnak, így ezeket szívesen ajánljuk, ha szeretnél még tájékozottabb lenni a piacon.
Légy akár te is virtuális asszisztens, hogy neked is online munkád lehessen. Hidd el, rád is szükség van ezen az egyre bővülő piacon! Szerezz te is nagyrakész, gyakorlati tudást a saját virtuális asszisztens vállalkozás elindításához, ezen a részletes, intenzív, haladó online képzésen. Jelentkezz tanfolyamunkra még ma!