Ez az online Facebook tanfolyam az alapoktól egészen a haladó szintig segít kiaknázni a Facebook és Instagram oldalakban rejlő millió lehetőséget! Ha szeretnéd profi szinten kezelni a hirdetéseket, még nagyobb célközönséget elérni, akkor ez a Facebook hirdetés tanfolyam az ideális választás számodra!
Facebook marketing tanfolyam -Tanulj meg úgy hirdetni, mint a profik!
Induló vállalkozásod szeretnéd még nagyobb célközönséghez eljuttatni? Nyitottál egy aprócska kávézót, esetleg házi készítésű süteményeid szeretnéd megmutatni a nagyvilágnak? Idegen számodra az online marketing?
Ma már kevés csak úgy vaktában posztolgatni a Facebook és Instagram felületén, mivel ez a két platform szinte egy az egyben hirdetési felületté vált. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, egyedinek és tudatosnak kel lenned, mivel az organikus elérések már – már minimálisra csökkentek. Ezért is lényeges, hogy a Facebook hirdetések optimalizáltak legyenek, ismerd a közönséget, akinek a hirdetéseket szánod.
Miért fontos a Facebook?
Ugyan a fiatalabb korcsoport egy része, ma már inkább Instagramon, Snapchaten, illetve TikTokon található meg, de a Facebook továbbra is uralja a piacot. Naponta, közel 1.85 milliárd ember jelentkezik be (éves szinten ez 16%-os növekedést jelent), így továbbra is ez a legnépszerűbb közösségi hálózat és egyben hatalmas lehetőség a vállalkozásod számára! Arról nem is beszélve, hogy a Facebook birtokolja az összes közösségi bejelentkezés 60%-át. Ha azt szeretnéd, hogy a vállalkozásod eljusson a fogyasztókhoz, akkor a Facebookon való jelenlét kötelező. De ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki a Facebook oldaladból – látogatók vonzásához és bevonásához, webhelyére tereléséhez, és leadekké (és végül ügyfelekké) alakítsd – optimalizálnia kell Facebook-jelenléted.
A sikeres Facebook hirdetés létrehozása
Egy sikeres Faceook hirdetés több összetevőből áll, amit az alapok elsajátítása után te is könnyedén be tudsz majd állítani. A következő tanfolyam során az a célunk, hogyan olyan gyakorlati tudást szerezz, amit később bárhol és bármikor alkalmazni tudsz. Lépésről lépésre bemutatjuk a hirdetéskezelő használatát, olyan kreatív hirdetési lehetőségek birtokában leszel, amivel garantált lépéselőnyre tehetsz szert a magyar piacon. A tanfolyam nem csupán kezdőknek, hanem haladó online marketingeseknek is ajánlott, hiszen a digitális piac, a közösségi média (így maga a Facebook is) folyamatosan változik, ezért mindig hasznos újabb és újabb információkat szerezni.
Ingyenes platform – Hogyan érd el és vond be a közönséget Facebookon?
Mi is jól tudjuk, hogy különböző közösségi hálózatok elsajátítása sokszor trükkös és időigényes feladatnak bizonyulhat, különösen ha figyelembe vesszük, hogy milyen gyakran változnak az egyes funckiók. Annak érdekében, hogy az élen járhass, nem árt ezekről tudni, és folyamatosan tanulni, képezni magad. Ebben a tanfolyamban rengeteg olyan információhoz juthatsz, amit ha következetesen alkalmazol és betartasz, akkor könnyen lépéselőnyhöz jutsz majd versenytársaid előtt. Nézzük, hogy mit érdemes tudnod, milyen stratégia alapján fogsz tudni haladni?
Facebook for Business – Hogyan használd a Facebookot marketingre?
A közösségi média leginkább arról ismert, hogy képes közvetlen kapcsolatot létrehozni a közönséggel. A Facebookon közvetlen beszélgetéseket kezdeményezhetsz a közönséggel, kommentekkel, reakciókkal és üzenetekkel. A közönség bevonásával növelheted a márkaismertséget és segítheted elmesélni a márka történetét.
Hallgass a közönségedre
Ha a Facebookon hirdetsz akkor fontos, hogy ne csak arra használd a platformot, hogy beszélgetsz vagy üzeneteket közvetítesz a közönséged felé, hanem meg is hallgatod a válaszukat. Ezekere érdemes social media figyelő eszközöket bevetni, hogy nyomon követhesd, miket mondanak a vállalkozásodról az emberek, legyen az egyszerű említés vagy akár hashtag. Így képes leszel lépést tartani a trendekkel. Hogyan vesz részt a közönséged?
Nyereményjáték stratégia kidolgozása
A Facebook marketingcélú felhasználásának egyik nagyszerű módja a különböző nyereményjátékok indítása. Mielőtt azonban fejest ugranál ebbe, érdemes átgondolni, hogy milyen ajándékokat szeretnél adni? Hogyan tud a közönséged ebben részt venni? Lényeges, hogy ezeket alaposan átgondold, és a döntésed összhangban legyen azzal, amit a közönséged elvár tőled.
Reklámozd a rendezvényeket!
Természetesen, ha online eseményeket vagy workshopokat tartasz, akkor fontos, hogy azokat mindenképpen reklámozd a megfelelő helyen. Ha online hirdetéseket jelenítesz meg, a Facebook az egyik legjobb hely erre a Google mellett.
Most, hogy tudod, hogyan használhatod a Facebookot üzleti célokra, nézzünk meg néhány tippet és trükköt a sikerhez.
Tippek és trükkök és Facebook és Instagram marketinghez
Nézzük, hogy melyek azok a szükséges irányelvek, tippek és trükkök, amelyek hasznodra válhatnak a Facebook marketing során.
Üzleti profil létrehozása
Először is elengedhetetlen egy üzleti – és nem személyes – profil létrehozása, hogy az adott márka képviselve legyen. A rajongók itt követhetik az oldalt, láthatják a legújabban megosztott fontos információkat.
Legyen igényes borítóképed és profilképed!
Válassz olyan képeket, amelyeket a felhasználók könnyen felismerhetnek, például a cég logóját, vagy akár profi fotót rólad, ha a vállalkozási tevékenységed tanácsadásról szól. A felismerhetőség nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az érdeklődők megtaláljanak. A fénykép kiválasztásakor az ideális méret beállítások is alapvető, hiszen ez az első amivel az érdeklődő szemben találja magát.
Optimalizáld a névjegy részt, különösen az előnézetet
A névjegy rész az első olyan szakasz, amivel az érdeklődő találkozik – természetesen a fotók után – ezért szinte kötelező optimalizálnod. Írj egy rövid, de leíró szöveget, hogy a látogatók képbe kerüljenek azzal kapcsolatban, hogy mivel is foglalkozol.
Válassz egy cselekvésre ösztönző gombot!
Egy másik hasznos funckió a Facebook azon lehetősége, hogy CTA-t, azaz cselekvésre ösztönző gombot helyezz el a Facebook oldalad tetején. Ha éttermed van, akkor válaszd a Foglalás most gombot, ha pedig webshopod, akkor a Vásárlás most lesz számodra az ideális.
Minőség a mennyiség előtt
Két gyakori kérdés: Mit tegyek közzé Facebookon? Ha gyakrabban teszek közzé, akkor még több embert érek el vele? Röviden és tömören, a válasz, nem. A nap végén a posztok minősége és nem a mennyisége számít. A Facebook algoritmusok kiszűrik az irreleváns és rossz minőségű bejegyzéseket, hogy a felhasználók előtt csak a legjobb minőségű, releváns tartalmak jelenjenek meg. Szelektálj és ne terheld túl a felhasználókat, igyekezz az időt a minőségre fordítani, és maradj releváns. Ne feledd, a cél az, hogy szórakoztató, érdekes és hasznos tartalmat ossz meg a felhasználókkal.
Figyelj oda az időpontokra…
Másik gyakori kérdés, hogy mikor érdemes a bejegyzéseket közzétenni Facebookon? Nos, erre sincs egyetemes válasz, hiszen különböző vállalkozások eltérő időszakokat mondhatnak számukra ideálisnak. Az időzítés gyakran attól függ, hogy a célközönséged mire használja Facebookot.
…. és a vizualitásra!
A képeket és videókat tartalmazó Facebook bejegyzések 2, 5-szer nagyobb kattintási aránnyal rendelkeznek, ezért fektess nagy hangsúlyt arra, hogy ilyen bejegyzéseket hozz létre. Egy nemrégi tanulmány kimutatta, hogy a fényképeket és videókat tartalmazó bejegyzések 87-szer nagyobb elköteleződést generálnak. Éppen ezért a lenyűgöző vizuális tartalom közzététele az egyik legfontosabb dolog, amit megtehetsz Facebook-stratégiád fejlesztése érdekében.
Élő videók
A rendszeres Facebookozók tudják, hogy a videók – különösen az élő videók – mekkora hatással vannak a közönségre. Naponta, közel 4 milliárd videót néznek meg a felhasználók. Vizuálisabban minél erősebb a videód, annál nagyobb az esélyed arra, hogy elkötelezed őket. Ha arra készeteted az embereket, hogy még több időt töltsenek a videód megnézésével, azzal elősegíted a videód magasabb helyezését a hírfolyamban.
Ütemezd be előre a bejegyzéseket
Találkozód van? Elkésel valahonnan? Nincs időd megírni a posztot? Akkor ütemezd be őket. A bejegyzések előre beállítása, ütemezése régóta ismert és használt eszköz. A Facebook és Instagram posztok előre időzítésésére több mindent is használhatsz, az egyik ilyen a Later, de ha számodra más szolgáltató szimpatikus használd bátran. A lényeg: gondolkodj stratégiában.
Válaszd ki a megfelelő hirdetési eszközt!
Ha hirdetni szeretnél (és miért ne szeretnél?) akkor a Facebook Hirdetéskezelő olyasvalami, amivel közelebbről meg kell ismerkedned. A hirdetéskezelő számtalan lehetőséget biztosít arra, hogy hirdetéseket indíts a vállalkozásod számára, és közelebbről meg tudod ismerni a célcsoportokat is, akiknek hirdetsz.
Ismerd meg a célközönséget!
A Facebook és Instagram hirdetések alapja a célközönséged ismerete. Erre a Facebook és Instagram felülete is lehetőséget ad számodra az Insights fülecskén belül, a Facebook hirdetési kezelőjében. Az eszköz segítségével hatékonyabban célozhatod meg a közönséget, illetve kialakíthatsz egy erős buyer personat.
Teszteld egy Facebook hirdetés több verzióját
Egyetlen Facebook hirdetés indításával nem fogsz túl sokat megtudni a közönségedről. Érdemes különböző kampányokat indítani, és ezeket tesztelni. Először csak teszteld magát a célzást egy alapkép és szöveg segítségével. Ahhoz, hogy még szélesebb közönséget érj el, mindenképpen ésszerű összeget kell fektetned a kampányba. Ezután elkezdheted tesztelni a hirdetés kreatív oldalát, beleértve a képeket, szövegeket, címsorokat és törzsszöveget is.
Facebook Pixel – Hogyan használd?
A Facebook Pixel egy elemző eszköz, amely méri a Facebook hirdetések sikerességét, hatékonyságát. Ha telepíted a weboldaladra, akkor visszajelzéseket kapsz azzal kapcsolatban, hogy a felhasználók hol és mivel töltik az idejüket a weboldalon, miután rákattintottak a hirdetésre. Amikor valaki a hirdetésedről átkattint a weboldalra, akkor valamilyen egyéni műveletet hajt végre, a Facebook Pixel aktiválja és jelenti a műveletet a hirdetéskezelőben. Ezáltal te nyomon tudod ezeket követni és még több következtetést levonni a vásárlóidról: mérni tudod a hirdetés konverziós és átkattintási arányát is. A Facebook pixel szükséges a sikeres online remarketing kampány létrehozásához.
Instagram marketing
Minden eddiginél több vállalat használja az Instagramot. Jelenleg több, mint 25 millió vállalkozás van Instagramon, melyek többsége kisvállalkozás. Új célközönség megszerzéséhez és a meglévő ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz nélkülözhetetlen az Instagram használata, hiszen a több mint egymilliárd felhasználóval az Instagram az egyik legnépszerűbb közösségi média eszköz. De hogyan tudod az Instagramot üzleti célokra használni? Ebben az online marketing tanfolyamban ezekre a kérdésekre is igyekszünk választ adni.
Tartalom, tartalom, tartalom
Mindenekelőtt meghatározó lehet azt tudni, hogy az Instagram rendelkezik a legmagasabb elkötelezettségi rátával, megelőzve a Facebookot és a Twittert. Ahhoz, hogy sikeres légy az Instagramon, a hozzáadott érték számít talán a legjobban, amely vonzza a közönséget és arra ösztönzi őket, hogy kapcsolatba lépjenek veled. Fontold meg, hogyan tudsz értéket közvetíteni, miközben hű maradsz a márkádhoz.
Legyen az Instagram felületed következetes
Képzelj el minden Instagram bejegyzést a webhelyed egy különálló oldalaként. Bár minden bejegyzésnek önmagában meg kell állnia, de a téma, amire gyöngyszemenként felfűzöd őket, arra is szolgál, hogy fenntartsd a követőid érdeklődését. A „téma” szó alatt értjük a hashtageket, feliratokat, történeteket és fényképeket is. Végső soron minél konkrétabb témához nyúlsz, annál valószínűbb, hogy a számodra releváns közönséget fogod bevonzani.
Vásárlók, mint márka nagykövetek
Ha esetleg webshopod van, kérd meg a vásárlóidat, hogy küldjenek számodra képeket, ahol a termékedet használják és kérj tőlük engedélyt annak a posztolására. Az Instagram segítségével igazi interkatív közösséget hozhatsz létre, ahol az oldal követői megoszthják a tapasztalataikat, és valós időben kérdezhetnek tőled. Ha pedig azt látják, hogy a márkával kapcsolatos tapasztalatok mögött „valós személyek” állnak, az még magasabbra emeli az elkötelezettséget.
Válassz világos hashtag stratégiát
A hashtagek új magasságokba emelhetik a vállalkozást, de légy nagyon óvatos ezek megválasztásával. Ha túl gyakran használják, vagy nem világos maga a stratégia, akkor könnyen értelmetlenné és hatástalanná válhat a dolog. A hashtag egy szó vagy rövid kifejezés, amelynek az elején egy kettőskereszt található. A hashtageket olyan közösségi platformokon használjuk, mint az Instagram, a Facebook vagy a Twitter, hogy segítsen téma szerint kategorizálni a bejegyzéseket.
Facebook marketing tanfolyam – Miről szól a tanfolyam?
Az online marketing tanfolyam során megismered a Facebook és Instagram hirdetések világát. Ha szeretnél még több ügyfelet és vásárlót, több bevételt, mindezt egy biztos hirdetési stratégiával, akkor itt a helyed. A tanfolyam során lépésről lépésre megismered a rendszer működését, a kezelőfelületet, de azon túl olyan gyakorlati tanácsokat ad számodra az oktató, melyeket könnyedén tudsz majd hasznosítani a mindennapokban. Ha szeretnéd a kommunikációdban átadni a terméked vagy szolgáltatásod összes előnyét, még nagyobb célközönséghez eljutni, érdekel a remarketing, és nem szeretnél több százezer forintot kidobni az ablakon felesleges hirdetésekre, akkor válaszd a Facebook tanfolyamot!
A tanfolyam nem csupán kezdő, hanem haladó felhasználók számára is ajánlott. A Facebook hirdetési tanfolyam teljesen online, nincs szükség személyes jelentlére, tehát ott és akkor tanulsz, ahol neked kényelmes. A tanfolyam anyaga örökre a tiéd marad, és bármikor visszanézheted, ha szükségét érzed. Nincsenek rejtett költségek, a fizetés után a tanfolyam anyagához azonnal hozzáférsz és bele is vetheted magad a tanulásba!
Facebook és Instagram hirdetés – Kinek ajánljuk?
A tanfolyamot tehát nem csupán kezdőknek, hanem haladóknak is bátran ajánljuk. Az online tanfolyam során megismered a Facebook hirdetési rendszerét, megtanulod, hogyan lehet a közönségeddel kommunikálni, tanulsz a remarketing szerepéről is. A Facebook tanfolyam gyakorlati képzés, ezért több videó segítségével sajátíthatod el az alapokat. A tanfolyam 2022-ben indul. Iratkozz fel te is a várólistára, így garantáltan értesítünk a kurzus indulásáról!