A HR menedzser képzés célja, hogy olyan szakembereket képezzünk, akik könnyedén megállják a helyüket a vállalati szférában és képesek az emberi erőforrás menedzsment tevékenységének kialakítására, működtetésére és folyamatos ellenőrzésére.
HR képzés – Mivel foglalkozik egy HR menedzser?
A HR menedzserek tulajdonképpen a HR osztály vezetői. Ők azok, akik kézben tartják a folyamatokat. A toborzási, kiválasztási folyamatokon át, a bérszámfejtésig, a HR osztály segíti a szervezet zökkenőmentes működését, a HR menedzserrel az élen. De mi tartozik pontosan a HR menedzser feladatai közé?
A HR menedzser feladatai
A humánerőforrás menedzsereket általában olyan kis – és középvállalatok alkalmazzák, amelyek külön HR részleggel rendelkeznek. Feladatai közé tartozik a toborzás, a felvételi folyamatok felügyelete, a meglévő alkalmazottak teljesítményének, állapotának értékelése, a fluktuáció szinten tartása, vagy csökkentése, és a személyzet motiválása.
A humánerőforrás-menedzserek biztosítják az iparági előírások betartását, részletes nyilvántartást vezetnek a munkaköri leírásokról, állásinterjúkat ütemeznek, valamint felügyelik az átképzést, és a belsős tréningeket.
Az alkalmazottaktól érkező panaszokat kezelik és továbbítják és strukturált rendszert használnak a szervezeten belüli problémák megoldására. A humánerőforrás-menedzserek irányítják a juttatások adminisztrációját, frissítik a bérszámfejtést, és kommunikálnak a személyzettel a belsős változásokról.
Milyen készségekre lesz szükséged HR menedzserként?
Humán erőforrás menedzserként számtalan készségekre és képességre lesz szükséged, hiszen emberekkel foglalkozol majd napi 8 – 10 órában. A humánerőforrás menedzsment évek óta növekvő szakmai terület, és ez a tendencia folytatódni fog, mivel a HR igények is folyamatosan növekednek a nemzetközi példákhoz hasonlóan.
Légy nagyszerű kommunikátor
Minden HR szakember feladatai közé tartozik, hogy hatékonyan elősegítse a kommunikációt az alkalmazottak és a menedzsment között. Ez a munkakör minőségi írásbeli és szóbeli kommunikációs készségeket igényel. A HR-menedzser közönsége minden jelenlegi alkalmazottat, leendő alkalmazottat, vezetőt és tulajdonost magában foglal, és a modern írásos kommunikációs módszerek teljes spektrumát (beleértve a közösségi médiát is) megfelelően alkalmazni kell. A HR kommunikációjának mindenekelőtt nyíltnak, átláthatónak, gondoskodónak és megbízhatónak kell lennie.
Kiemelkedő vezetői és konfliktuskezelési készségek
Egy jó HR vezető másik legfontosabb tulajdonsága a vezetői képességeikbe vetett bizalom. Az alkalmazottak gyakran a HR osztályhoz fordulnak munkajogi, szervezeti, vagy bármilyen egyéb jellegű kérdésekkel. A HR-t általában szakértőnek tekintik az információszolgáltatás és az alkalmazottak elégedettségének előremozdítása érdekében. A sikeres vezetés a HR szempontjából egyensúlyozást jelent a vállalati irányelvek betartása és támogató közeg biztosítása között, sőt ezek együttes fenntartása a cél. Ehhez pedig elengedhetetlen az egyéni konfliktuskezelés.
Miről szól a HR manager képzés?
A tanfolyam célja olyan szakemberek képzése, akik tisztában vannak az emberi erőforrásmenedzsment alapvetéseivel, illetve képesek átlátni, tervezni és elemezni az ehhez szükséges feladatokat. A tanfolyam során megismered a humán erőforrás több oldalát, irányítási rendszerét, az ehhez szükséges üzleti, pénzügyi tervezés módszereit. Átfogó ismeretekkel leszel gazdagabb az emberi erőforrás menedzsment és vezetéstechnika témákörében. A HR manager tanfolyam 2022-ben indul. Iratkozz fel te is a várólistára, ha elsőként szeretnél értesülni az indulásról!