Marketing menedzser képzés online? Szeretnél marketing menedzser lenni, és vállalkozások vagy éppen civil szervezetek marketing tevékenységéért felelni? Régóta keresel olyan képzést, ahol te osztod be az idődet és valóban használható, gyakorlatias tudást szerzel? Akkor megtaláltad, amit keresel! Online marketing menedzser képzésünk elvégzése után, olyan többrétű tudás birtokában leszel, amivel bárhol megállod majd a helyed. A képzés célja, hogy olyan szerteágazó ismereteket szerezz, amivel az online és offline marketing elméleti és gyakorlati oldalát is megismered.
Marketing manager képzés – Légy te a legjobb a szakmában!
A marketing szakma sajátja, hogy állandó változásban van, folyamatosan fejlődik. Az utóbbi 20 évben, amikor igazi digitális robbanás történt, a marketing szakma is teljesen átalakult. A közösségi média és a digitális világ szinte teljes egészében átvette a vezető szerepet, ezért a vállalkozások ma már csak akkor tudnak életben maradni és felvenni a versenyt, ha erős online jelenlétünk van. Ekkor jön képbe a marketing tanácsadó, akinek elengedhetetlen szerepe van mindebben. Egyre több kisvállalkozás alkalmaz külsős online marketing tanácsadót (a nagyvállalatok pedig belsős marketing menedzsert), hogy az segítse a munkájukat.
Túl sok elmélet, kevés gyakorlat
A legtöbb kritika egy – egy szakirányú továbbképzés esetében azzal kapcsolatban merül fel, hogy túl sok az elmélet és kevés a gyakorlat. A hallgatók a képzési idő alatt, csak kevés esetben találkoznak valós megoldandó marketing problémákkal, sokkal inkább elméleti szinten sajátítják el a tudást. Mi ebben a kurzusban igyekszünk különböző esettanulmányokat mutatni számodra, melyekkel a való életben is szembesülhetsz a későbbi munkád során. A képzés gyakorlatias, írásos és videós formában sajátíthatod a tudásanyagot, ami hatékony és kreatív formája tudásszerzésnek.
Mivel foglalkozik egy online marketing menedzser?
Most pedig vegyük sorba, hogy mivel is foglalkozik pontosan egy online marketing menedzser. Feladatai összetettek és számtalan olyan képességre is szükséged lesz, ami nem feltétlenül megszerezhető az egyetem, vagy bármilyen üzleti képzés alatt, de ezekről a soft skillekről majd a későbbiekben esik szó.
Ő felelős a hosszú távú digitális marketing stratégiáért, valamint a rövid távú hirdetési technikák kidolgozásáért, megvalósításáért és felügyeletéért. Ez a szerep megköveteli, hogy hogy az online marketinges ügyesen növelje a márkaismertséget, hogy forgalmat irányítson a vállalat webhelyére, és hogy értékesítési potenciált generáljon.
Felügyeli a marketing csapatot, és több területen is támogatást nyújt. Ilyen például az új digitális platformok azonosítása és tesztelése, webanalitikus eszközök használata a weboldal forgalmának figyelésére, marketingkampányok optimalizálása, beleértve az e-mail marketinget, a közösségi médiát és a digitális hirdetéseket. Ezenfelül fontos, hogy nyomon kövesd a fogyasztók vásárlási magatartását is. Nézzük meg bővebben, mivel foglalkozol majd a munkád során.
Adatelemezés
Tudnod kell, hogyan értékeld a folyamatban lévő, vagy már befejezett online kampányok eredményeit a megfelelő szoftver segítségével, hogyan optimalizáld a stratégiát, hogy a jövőben javítsd az eredményeket. Ez azt jelenti, hogy ismerned kell a megfelelő eszközöket, és tapasztaltot kell szerezned az adatok elemzésének megértéséhez.
Közösségi média menedzsment
A digitalizáció korában elengedhetetlen, hogy értsd és használd a közösségi médiát, így képes legyél kapcsolatba lépni a közönséggel. Következetesen létrehozhatsz különböző kampányokat, amelyekkel eléred a célközönséget. Az, hogy milyen szorosan kell bevonódnod a közösségi média csatornák felügyeletébe, a csapat méretétől függ. Ugyanide tartozik a hirdetések kezelése, amelyek ismerete nélkülözhetetlen, ha az online marketing területén dolgozol.
E-mail marketing
Az e-mail marketing lehetőséget ad arra, hogy kapcsolatba lépj már meglévő vagy érdeklődő ügyfelek egy csoportjával. A pontos feladatoktól függően megtörténhet, hogy aktívan be kell vonódnod az e-mail marketing kampányok létrehozásába. Fontos, hogy ismerd az A/B tesztelés hatékonyságát, és az olyan mutatókat, mint a megnyitási vagy kattintási arány, hogy optimalizálhasd a stratégiát.
Keresőoptimalizálás (SEO)
Az SEO mélyebb ismerete nélkülözhetetlen hatékony SEO stratégiák kialakításánál. A keresőptimalizálás költséghatékony módja egy webhely organikus látogatottságának növelésére, ebben a kurzusban bővebben megismerheted az alapokat.
PPC hirdetések
A PPC hirdetések minimum alapszintű ismerete kifejezetten fontos, ha szeretnél a marketing területén érvényesülni, úgy mint a Meta Ads, vagy a Google Ads. Így tovább tudod növelni az eladásokat, és célzottan elérheted a célközönségedet.
Szövegírás
Ha te magad nem is vagy éppen kiemelkedő szövegíró, nem árt, ha felismered, mitől jó egy hirdetési szöveg, vagy blogcikk. Emellett tudnod kell, hol szükséges már szövegírókat bevonni a munkába, és tájékoztathatod őket az üzenetről, amit közvetíteni szeretnél. Az írott tartalom a digitális marketing fontos részét képezi: legyen szó e-mailről, a céges weboldal szövegéről, vagy éppen egy közösségi média bejegyzésről.
UX
Mivel érteni kell az ügyfelet, ezért kulcsfontosságú, hogy optimalizált legyen a weboldalon tapasztalt felhasználói élmény. Ezért, ha minimális mértékben is, de értened kell a UX tervező munkáját.
Mennyit keres egy online marketinges?
A digitális marketing menedzser általában vagy főállásban/részmunkaidőben dolgozik egy kommunikációs vagy reklám ügynökség marketing csapatában, vagy freelancerként távolról, projekt alapon vállal el munkákat. Természetesen itt is – mint minden más szakmában – a bérezés feltétele a szakképzettség és az addig szerzett szakmai tapasztalat. Emellett fontos az iparág, amiben dolgozol, a cég mérete, illetve a földrajzi elhelyezkedés. Egy kezdő marketinges nettő 200 – 300 ezer forint körül visz haza havonta, azonban ez a tapasztalatok növekedésével egyenes arányban nőni fog, és managerként nettó 700 – 800 ezer forintot is könnyen kereshetsz.
Szükség van diplomára?
Nos, ez nagyban függ a munkától, amire jelentkezel és az ottani elvárásoktól. A fent említett készségek/képességek nem csak hagyományos oktatási kereteken belül sajátíthatóak el. A marketing/ business szak, tehát önmagában csak egy lehetőség, nem szükségszerűség. Sok digitális marketing menedzser rendelkezik végzettséggel valamilyen kapcsolódó területen, de megfelelő képzettséggel más területről is bátran átnyargalhatsz.
Honnan tudhatod, hogy alkalmas vagy-e a pályára?
Erre a kérdésre nincs egyértelmű válasz. Ha kiváló csapatvezetési és kommunikációs képességekkel rendelkezel, érdekel a marketing, az emberi természet, a pszichológia, akkor nagy valószínűséggel ezen a pályán megtalálod az örömöd. Ha képes vagy hosszú távon, stratégiákban gondolkodni, ügyesen szót értesz másokkal, akkor itt a helyed!
Készségek, amelyekkel érdemes rendelkezned
Természetesen a meglévő tudás mellett érdemes olyan személyes tulajdonságokkal is rendelkezned, amelyek nem végzettség függőek. Ezeket hívjuk hard és soft skilleknek.
Stratégiai gondolkodás
Ez magában foglalja annak a megértését, hogy az emberek hogyan gondolkodnak egy vásárlási folyamat során. A digitális marketing menedzser stratégiai gondolkodásmódot használ a hirdetések célzására, a kampányok optimalizálásra a lehető legnagyobb megtérülés érdekében.
Időgazdálkodás
Egy digitális marketing menedzser okosan használja fel az idejét, hiszen bizonyos feladatokat delegálnak, mindennek meghatározott ideje van. Ezzel létrejön egy feladat végrehajtási rendszer, amely kifejezetten időérzékeny. Emellett fontos, hogy képes légy határidők betartására, a pontos érkezésre a napi munkád folyamán.
Kommunikáció
A digitális marketing menedzsereknél elengedhetetlen, hogy erős, világos, tömör kommunikációs készséggel rendelkezzenek annak érdekében, hogy sikeresek legyenek a szakterületükön. Egy képzett kommunikátor olyan tulajdonságokkal rendelkezik, mint az aktív hallgatás, asszertív kommunikáció, türelem. A felső vezetés számára fontos időközönként különböző riportokat és jelentéseket generálni, prezentálni, amely kiváló kommunikációs képességeket igényel.
Interperszonális készségek
Ezek a készségek gyakran az írásbeli és szóbeli kommunikáció kombinációi, amelyek célja az értékesítési vezetőkkel, kollégákkal és ügyfelekkel való egyértelmű, tiszteletteljes diskurzus elősegítése. Az olyan tulajdonságok, mint az empátia és az intuíció, lehetővé teszik a csapattagok számára, hogy együtt dolgozzanak a célok elérése érdekében, a szociális készségek pedig segítik a marketingeseket megérteni, hogyan kommunikálnak egyes egyének.
Technikai készségek
A digitális marketing menedzsereknek ismerniük kell a napi feladataik során használt technológiai formákat. Nem árt, ha rendelkeznek műszaki ismeretekkel, amely a munkájuk hatékony elvégzéséhez nélkülözhetetlen: különféle szoftverek és platformok (social media menedzsment) hatékony használata. Néhány technikai készség magában foglalja a költségvetés tervezését, a marketingkampányok megtérülésének elemzését (Google Ads, Meta Ads), a szöveg- és adatfeldolgozást, valamint a webanalitikát.
Munkakörnyezet
Most pedig vessünk egy pillantást arra, hogy milyen munkakörnyezetben kell majd dolgoznod a jövőben. Általában hosszabb ideig kell majd asztalnál ülnöd, ezért fontos, hogy akár irodában, akár home office-ban dolgozol, az kényelmes legyen. Gyakori, hogy belföldön vagy külföldön utaznod kell majd.
Hogyan lehet belőled digitális marketing menedzser?
Nincs recept arra, hogy számodra melyik a megfelelő út, de ezek fontos lépések annak érdekében, hogy marketinges váljon belőle.
Fontos a képzés
Természetesen az egyik legfontosabb pillér az oktatás. Ezen online képzés célja, hogy olyan ismeretek birtokába kerülj, amelyek el tudnak indítani a marketing pályán. A legtöbb cég elvárja a menedzserektől, hogy valamilyen alap képzésen részt vegyenek, vannak olyanok akik mester képzést is elvárnak, de ez a ritkább.
Szerezz releváns munkatapasztalatot
Akik a marketing szakmában dolgoznak, ugyanúgy juniorként, vagy gyakornokként kezdenek, mint más területek esetében. Ezzel releváns szakmai tapasztalatot szerezhetsz. Ha a ranglétra alján indulsz el, azzal könnyen ki tudod egészíteni az oktatás során szerzett tudást.
Specializálódj
Nem árt, ha alapképzés mellett különböző egyéb képzések keretében továbbfejleszted a tudásodat. Ilyen legyen az SEO, a tartalommarketing, a PPC hirdetések kezelése, stb. Ezek mind felkészítenek a jövőbeni feladataid ellátására és neked is könnyebb lesz a képességeidhez mért munkákat találni.
Legyen ütős önéletrajzod
Az önéletrajzodban kulcsfontosságú, hogy feltüntesd az iskolai végzettségedet, és a már megszerzett eddig tapasztalataidat. Ha mindemellett kiemeled a képességeid folyamatos bővítését, azzal jó benyomást szerezhetsz egy munkára való jelentkezés során.
Digitális marketing képzés – Tanulj, ott és akkor ahol szeretnél!
A kurzus 2022-ben indul itt a The Bright Academynél. Képzésünk célja, hogy hallgatóink olyan valóban használható tudást sajátítsanak el, hogy a terület szakértőivé válhassanak a későbbiekben. Oktatónk többéves szakmai tapasztalattal rendelkezik, mind a keresőmarketing, mind a közösségi média marketing, mind a gazdasági marketing területén, így az itt megszerzett tudásod valóban piacképes és jövedelmező lesz. Nincs felvételi, de a képzés során vizsgákkal tesztelheted a tudásodat.
A képzés sikeres elvégzése után, háromnyelvű (angol, német, magyar) certifikát büszke tulajdonosa lehetsz. Iratkozz fel te is a várólistára, és értesülj elsőként az online képzés indulásáról! További információ képzésünkről email formájában kérhető.