A termékfotózás fontossága
Az emberi agy mindössze 13 ezredmásodperc alatt képes feldolgozni a képeket, tehát mindössze ennyi időd van arra, hogy jó benyomást kelts a vásárlóidban. Nem árt tehát megtanulni, hogyan tudod ezt a pozitív hatást elérni. Az, hogy a vásárlók mit látnak, döntő tényező a vásárlás során, hiszen ez alapján maradnak, vagy lépnek tovább a weboldaladról. Pont ezért kulcsfontosságú, hogy a képek felkeltsék az érdeklődésüket, ennek az egyik legnagyszerűbb módja a termékfotózás.
Ezek a képek tanúskodnak a termékeid minőségéről, értékéről és átláthatóbbá teszik a weboldalad. Termékfotózásnak több ága van, ezen a tanfolyamon pedig igyekszünk számodra a leggyakrabban előfordulóakat bemutatni. Nem mindegy, hogy a terméket egy élő személyen kell bemutatnod, vagy nem. Máshogyan kell befotóznod egy ékszert, mint egy vitamint, vagy sampont. Ezekre a lényeges különbségekre kitérünk a tanfolyam során és bemutajuk, hogyan tudod a legelőnyösebben „tálalni” az adott terméket.
A termékfotózás típusai
Nem mindegy, hogy a terméket egy élő személyen kell bemutatnod, vagy egy posztamensen. Máshogyan kell befotóznod egy ékszert, mint egy vitamint, vagy sampont. De mégis mikre kell odafigyelni, mielőtt valaki termékfotósnak áll? Mi az, ami termékfotó, és mi az, ami nem?
Termékfotózásnak több ága van, ezen a tanfolyamon pedig igyekszünk számodra a legismertebbeket bemutatni. Ezekre a lényeges különbségekre kitérünk a tanfolyam során és bemutatjuk, hogyan tudod a legelőnyösebben „tálalni” az adott terméket. Addig pedig itt van egy kis ízelítő a termékfotózás kategóriáit illetően!
Katalógus fotók
A katalógus fotók a terméket egyszerűen, általában egy egy színű háttér előtt mutatják be. Ezek a képek általában a weboldalakon, vagy nyomtatott katalógusokban szerepelnek.
Termékfotó magazinokba, azaz a kampány fotók
A kampány fotók a termék mellett az adott márka arculatát, hangulatát, üzenetét is közvetítik. Gyakran modelleken bemutatva, vagy egy különleges környezetben készülnek a kampányképek, hogy azok látványosak és figyelemfelkeltők legyenek.
Termékfotó használat közben
Ezek a típusú fotók győzik meg a vásárlókat leginkább. És hogy miért? Mert az élethű, organikus képek bemutatják azt, hogy milyen előnyei vannak egy-egy terméknek. A célcsoportnak könnyebb elképzelni, hogy mit kap, ha megvásárolja a terméket. Könnyebb elképzelni a méretet, a funkciót, a termékek minden tulajdonságát, ha azt használat közben látja.
Egy profi termékfotós olyan képeket készít, amik mindenféle erőlködés nélkül átadják a termék különlegességét. Természetes közegben, a legjobb szögből mutatja be a terméket, hogy az meggyőzze a nézelődőket a vásárlásra!
Közösségi médiára szánt fotók
A közösségi média elképzelhetetlen jó fotók nélkül. A termékek, amiket egy cég ad el, máshogy kerülnek bemutatásra a közösségi médián, mint egy weboldalon: bemutathatjuk őket saját környezetükben, használat közben, vagy akár egy-egy részletét. A közösségi médiára szánt képek lehetnek kreatívak, elvontak is.
Ételek és fotó
A termékfotózáshoz sorolható még az ételfotózás, ami éttermek, vagy ételeket forgalmazó cégek számára rendkívül hasznos. Ez kreativitást, a részletek kiemelését, a színekkel való játékot és a kompozíciók építésének tudományát is igényli.
Termékfotók, otthon egyszerűen – Kinek ajánljuk?
Nincs mindig arra szükség, hogy egy hatalmas stúdiót bérelj a fotózás során, sokszor könnyedén és gyorsan, otthon is meg tudod teremteni az ideális körülményeket. Sőt! Arra sincs szükség, hogy profi fotós felszereléssel rendelkezz, hiszen ma már minőségi képeket tudsz készíteni a telefonoddal is: azt is elmondjuk majd, hogyan! Ha szeretnél könnyen alkalmazható, gyakorlati tippeket és trükköket a termékfotózás világából, és szívesen megismerkedni a termékfotózás összes ágával, akkor ez a tanfolyam a legjobb választás számodra.