SEO – A legfontosabb organikus marketing eszköz
Az SEO (vagyis Search Engine Optimization, magyar nyelven a keresőmotorok optimalizálása) olyan stratégia az online marketing területén, ami segít a weboldalaknak magasabb helyezéseket elérni a keresőmotorok találati listáján.
Egy adott kifejezésre (például weboldal készítés, vagy DIY karácsonyi dekorációk) több találatot listáz ki a Google, és a SEO segítségével a mi weboldalunk, blogunk, termék oldalunk is az első találatok egyike lehet. Ezáltal az online marketing hatékonyabbá válik, mivel a weboldal jobban látható lesz, növelve ezzel az oldalak látogatottságát és az üzleti lehetőségeket.
On-page SEO
Ahogy a neve is utal rá, az on-page SEO magán a weboldalakon történő keresőoptimalizálás gyakorlatát jelenti. Ennek céljából a tartalmat és az oldalszerkezetet precízen és stratégikusan kell finomítanunk: releváns kulcsszavakat kell használni, oda kell figyelni a szöveg hosszára, az URL-re és a képek ALT szövegeire is.
A cél itt az, hogy segítsük a keresőmotorokat az oldal tartalmának pontos azonosításában, ezzel növelve az esélyt, hogy az adott kifejezésre a mi oldalunk jelenjen meg a Google keresési lista tetején.
Off-page SEO
Az off-page SEO a weboldalak keresőoptimalizálásának egy másik oldala, amely nem közvetlenül az oldalon, hanem azon kívül zajlik. Ide tartoznak azok a hivatkozások (backlink-ek) szerzése más weboldalakról, közösségi média jelenlét kialakítása, valamint online hírnév építése. Ezek a külső faktorok segítenek növelni egy weboldal havi keresési mennyiségét, mivel a keresőmotorok magasabb rangsorolást adnak azoknak az oldalaknak, amelyeknek megbízható és releváns hivatkozásaik vannak más, elismert weboldalakról.
Hatékony SEO-ról csak akkor beszélhetünk, ha az on-page, off-page SEO-ra és a technikai részletekre is egyaránt odafigyelünk. Ezek kiegészítik egymást, így egyik része sem elhanyagolható.
Ha szívesen tanulnál a hosszú távon működő, etikus linképítési stratégiákról, akkor a SEO linképítés és konverzió optimalizálás tanfolyamot neked ajánljuk.
SEO kulcsszavak
Azokat a szavakat, kifejezéseket, amikre gyakran keresnek az emberek, kulcsszavaknak (keyword) hívjuk. A SEO alapját jelentik ezek a szavak, és ebben a kurzusban mindent megtanulhatsz, amire szükséged lesz a SEO szövegíráshoz!
Elsődleges, másodlagos kulcsszavak
Az SEO szövegírásnál a legnagyobb hangsúly a megfelelő kulcsszavak kiválasztásán van. Egy oldal tartalmát a kiválasztott kulcsszavak köré kell formálnunk annak érdekében, hogy eredményt érjünk el. Az adott kulcsszóra érkező keresési mennyiség fogja eldönteni, hogy érdemes-e egy kulcsszót használnunk, vagy nem.
Az elsődleges kulcsszavak azok a konkrét kifejezések vagy szavak, amelyekre egy weboldal optimalizálva van, mivel ezekre a kifejezésekre a legnagyobb a keresési mennyiség. Ezek a kulcsszavak közvetlenül kapcsolódnak az oldal témájához, és a felhasználók leggyakrabban ezeket használják a keresés során. A másodlagos kulcsszavak pedig olyan, szintén releváns kifejezések, amelyek kevésbé specifikusak, de további forgalmat generálhatnak az oldalra, miközben segítik az oldal átfogó tartalmi minőségét és relevanciáját az adott kulcsszavakra.
Kulcsszó kutatás
Fontos használni a megfelelő kulcsszavakat, de hogyan találhatod meg őket? Ez a folyamat a kulcsszókutatás, amit stratégikusan kell elvégezni.
A kulcsszókutatás során nem a megérzéseidre fogsz hagyatkozni – programok és szoftverek segítségével tudsz majd jó eredményt elérni. Ezeket bemutatjuk a képzésen, és segítünk elindulni!
Tartalom stratégia
Attól, hogy kiválasztottad a megfelelő kulcsszavakat, még dőlhetsz hátra. A jó SEO szakember tudja, hogy azokat a kulcsszavakat, amiket előkészítettél, stratégikusan kell felhasználni a tartalmak tervezésekor.
Mikor, miről posztoljunk cikket? Hogyan növeljük a keresési mennyiséget? Milyen gyakran osszunk meg tartalmat a blogunkon?
SEO silo
Az SEO silo a weboldal belső struktúrális rendszere. Abban segít, hogy az azonos vagy hasonló kulcsszavakat tartalmazó oldalakat csoportosítjuk azzal a céllal, hogy erősítsük azokat a keresőmotorok számára.
Viszonylag kevesen építenek SEO silo-t, pedig rendkívüli eredményeket hozhat a hosszú távon fenntartott, stratégikusan átgondolt tartalom stratégia.
Internal linkek
Ha SEO, akkor nem mehetünk el az internal linking kifejezés mellett. Az internal linkek olyan hivatkozások a weboldalon belül, amelyek az egyes oldalakat összekapcsolják, segítve a felhasználókat a navigációban és az oldalak közötti könnyű átjárásban. Fontos szerepük van a kulcsszókutatás esetén, mivel az internal linkek segítenek a cikkeket a kapcsolódó kulcsszavakra optimalizálni.
Szeretnél többet megtudni az internal linking szabályairól, tippekről és hibákról, amiket mindenképpen el kell kerülni? Várunk a tanfolyamon!
SEO kulcsszókutatás, tartalomtervezés – Mikor és miért szükséges?
A SEO kulcsszókutatás és tartalomtervezés az online jelenlét építésének meghatározó elemei. Akkor érdemes ezzel foglalkozni, ha szeretnéd növelni a weboldalad látogatottságát, figyelembe véve a versenytársakat és a célcsoport keresési szokásait.
- Kezdeti weboldal kialakításakor: A kulcsszókutatás segít a weboldal témájának és tartalmának meghatározásában.
- Versenytársak elemzésekor: Tanulhatunk abból, hogy más weboldalak milyen kulcsszavakat használnak és milyen tartalommal vonzzák a látogatókat.
- SEO stratégia tervezésekor: Az alapos kutatás alapján kialakítható egy hatékony SEO stratégia.
- Weboldal optimalizálásakor: Az optimalizált kulcsszavak beépítése segíti az meglévő, gyengén teljesítő oldalak magasabb rangsorolását.
- Új tartalmak készítésekor: Az új cikkek vagy blogbejegyzések kulcsszavakon alapuló tartalmi tervezése növeli az oldal relevanciáját és a keresési mennyiséget.
- Lokális keresési stratégiák kialakításakor: A megfelelő kulcsszavak kiválasztása segíti a helyi keresések eredményességét.
- Termékek vagy szolgáltatások promóciója során: A releváns kulcsszavak segítik a célzott marketinget.
- Állandó monitorozás és frissítés során: A kulcsszavak és a tartalom periodikus felülvizsgálata biztosítja az oldalak folyamatos hatékonyságát és az új trendek figyelembevételét.
Miről lesz szó a képzésen?
Akár teljesen kezdőként vágsz bele, akár némi tapasztalattal jelentkezel erre a képzésre, garantáltan hasznos információkkal fogsz gazdagodni, amiket azonnal beépíthetsz a gyakorlatba!
Ezeket, és még sok más kiegészítő anyagot adunk át az online SEO kulcsszókutatás és tartalom építés képzésen.
SEO alapok
Átvesszük az alapokat, bele értve a kulcsszókutatáshoz szükséges kifejezéseket és eszközöket. Mélyebben megismerkedünk a keresőoptimalizálás technikai részleteivel is.
Kulcsszókutatás
Rátérünk magára a kulcsszókutatásra. Megtanuljuk a különbséget az elsődleges és másodlagos kulcsszavak között, kiegészítve az általános kulcsszókutatási módszerekkel, a haladó kulcsszókutatási technikákkal. Bemutatjuk a legismertebb kulcsszókutató eszköz (ingyenes és fizetős verzió) működését.
Optimalizált tartalmi felépítés
Megtanuljuk, hogy lehet egy kulcsszóra releváns tartalmat tervezni. Ennek részeként az alábbi témákat érintjük:
- versenytárs elemzés,
- tartalmi keresőoptimalizálás,
- legfontosabb rangsorolási tényezők a Google szemében,
- a weboldal optimalizált tartalmi felépítésére vonatkozó stratégia alkotása és kivitelezése
Átkattintási arány optimalizálás
Érintjük az átkattintási arány optimalizálás (click-through rate optimization vagy CRO) módszerét. Ez egy online marketing stratégia, amely a felhasználókat ösztönzi arra, hogy aktívabban kattintsanak weboldalakra vagy hirdetésekre. Ennek során különböző technikákat alkalmazunk, mint például az elgondolkodtató címek, kreatív vizuális tartalom vagy érdekes hívások a cselekvésre, hogy növeljük az átkattintási arányt.
Részletes SEO oktatás – Itt a helyed!
Blogokból, videókból megtanulhatsz néhány alap dolgot… de ha valódi, sikeres SEO karriert szeretnél építeni, többre lesz szükséged: egy átfogó, hiánypótló tanfolyamra. Egyedülálló, gyakorlatias és profi tudást adunk a kezedbe, aminek elsajátítását követően garantáltan sikeres szakember leszel.
Saját időbeosztás szerint
Munka után tanulnál? Reggel a buszon szeretnéd a tananyagot olvasni? Esetleg hétvégén egy hangulatos kávézóban?
Mivel nem kell személyesen részt venned az órákon, kényelmesen, az időbeosztásodnak megfelelően választhatod meg a néhány órás gyakorlás helyét és időpontját.
Profi oktatók
Szakmailag elismert, gyakorlattal és magabiztos szakmai tudással rendelkező tanárok tartják a képzéseket, akik elhivatottak szakmájuk iránt. A legjobb tanárok elhivatottak a szakmájuk iránt, és nálunk garantáltan ilyen oktatótól tanulhatsz!
Naprakész tudás
Aktuális információkat adunk át neked, így mindig naprakész anyagokkal fejlesztheted a tudásodat. Az oktatónk által is használt programokat ajánlunk, amik megkönnyítik a kulcsszókutatást és segítenek, hogy élesben is sikereket érj el.
Gyakorlati képzés
Az interaktív tanítási módszerek és elérhető digitális segédanyagok segítenek a hatékony tanulásban, és támogatják további fejlődésedet. Az elmélet mellett gyakorlati elemekkel színesítettük a tanfolyamot, így, ha szeretnél a tanulással valóban haladni és a tankönyveken túl is gazdagítani a tudásodat, az online képzésünk ideális választás számodra!
Örök hozzáférés
Az online tanulás révén saját tempódban haladhatsz. A tananyagot örökre hozzáférhetővé tesszük, így lehetőséged van intenzív, félintenzív vagy teljesen egyéni ütemben tanulni. Az online tanulás rugalmasságot biztosít, és lehetővé teszi, hogy újra és újra átnézd a tanultakat.
Kinek ajánljuk ezt a képzést?
A SEO kulcsszókutatás és tartalom építés tanfolyam mindenkinek ajánlott, aki szeretne megismerkedni a SEO szövegírás alapjaival.
Szabadúszó szövegíróknak
Ha már szövegírással foglalkozol, és szeretnéd új szintre emelni a készségeidet, ez a képzés hasznos lesz számodra! Egy jó szakember folyamatosan tanul és fejleszti a tudását. Szerezz több ügyfelet, vállalj széleskörű projekteket és írj profi szövegeket az ügyfeleidnek!
Karrierváltóknak
Bárhonnan végezhető munkáról álmodsz? Be szeretnéd utazni a világot a laptopoddal? Saját időbeosztást, hétköznapi pihenőnapot és válogatott ügyfélkört szeretnél?
Ha karrierváltó vagy, érdekel az írás és szeretnél egy olyan szakmát kitanulni, amire van igény, a SEO szövegírás jó választás.
Vállalkozóknak
Saját vállalkozásod van? Nem mindegy, hogy mire, mennyi pénzt szánsz. Ha nem szeretnéd, vagy jelenleg nem tudod kiadni a szövegírási feladatokat, sajátítsd el az alapokat és fejleszd a vállalkozásod a SEO segítségével.
Marketing szakembereknek
Az online marketing világa több, mint a Google Ads és Facebook hirdetések. Fontos, hogy tisztában legyél az organikus trendekkel is. A SEO segítségével kibővítheted a szolgáltatásaidat és még jobb eredményeket érhetsz el az ügyfeleid fiókjainak menedzselése során.
On-page SEO karrierlehetőségek
Ha SEO szakemberként építesz karriert, tucatnyi lehetőség közül választhatsz. Ha nem szeretnél másoktól függni, legyél szabadúszó és dolgozz a saját időbeosztásod szerint. A munkaidőd mellett az ügyfeleidet is megválogathatod.
Elindulhatsz a Fiverr és az Upwork oldalakon, de érdemes kihasználni SEO tudásodat is az organikus megkeresések növelése céljából.
Tapasztalt, gyakorlattal és protfolióval rendelkező on-page keresőoptimalizálással foglalkozó SEO szakember jövedelem akár 10.000 – 20.000 Ft is lehet óránként.
Szükséges előképzettség a kurzus elvégzéséhez?
Ezen az online SEO kulcsszókutatás és tartalom építés tanfolyamon részt vehetsz teljesen kezdőként is, de akkor is, ha rendelkezel némi tapasztalattal. Az előképzettség nem követelmény.
Hasonló tanfolyamaink:
Tartalmi és technikai SEO audit tanfolyam
SEO linképítés és konverzió optimalizálás tanfolyam
SEO Mesterkurzus – Szerezz kiemelkedő szaktudást a piacon
Ha a kulcsszókutatás és tartalomoptimalizálás mellett elmerülnél a technikai keresőoptimalizálásban, szakmai SEO auditálásban, konverzió optimalizálásban, linképítésben és lokális keresőptimalizálásban, akkor SEO Mesterkurzusunk a legjobb választás szakmai fejlődésed szempontjából!
A SEO Mesterkurzus segítségével megtanulhatod:
– hogyan találd meg azokat a kulcsszavakat, amik mögött valódi vásárlási szándék áll,
– hogyan optimalizáld a weboldal átkattintási arányát a Google-ben,
– hogyan végezz professzionális technikai és tartalmi SEO auditot az ügyfeleid számára,
– hogyan jelenítheted meg a helyi vállalkozásokat a Google térképes találatok között kiemelten,
– hogyan dolgozz ki hosszú távon működő, etikus linképítési stratégiát,
– hogyan optimalizáld a weboldal konverziós arányát.
A SEO elsődleges célja nem az, hogy a vállalkozás weboldala az első találatok között jelenjen meg a Googleben. A SEO legfontosabb célja a konverzió generálás. Nem elég a legfontosabb kulcsszavakra a Google első találatai között megjelenni. Minden marketing stratégia célja az, hogy konverziót és leadet generáljon a vállalkozás számára. Ez alól a SEO sem kivétel. SEO Mesterkurzusunk segítségével megtanulhatod, hogyan generálj folyamatosan növekvő bevételt a vállalkozás számára SEO szakemberként.
Szeretnél egy jól fizető szakmában magabiztos gyakorlati és elméleti tudást szerezni? Tekintsd meg SEO Mesterkurzusunkat, ami részletes, azonnal használható tudást ad a kezedbe!