fbpx
/
/
Tippek a munkahelyi lojalitás növelésére

Tippek a munkahelyi lojalitás növelésére

munkahelyi-lojalitas

Mitől függ a munkavállalói lojalitás? Milyen tényezők járulnak hozzá? Cégvezetőként az egyik legfontosabb kérdés, amit feltehetünk magunknak, hiszen a munkavállalók lojalitásán is függhet a cégünk jövője. A pandémia kitörése óta központi problémává nőtte ki magát a céges elkötelezettség kérdésköre, hiszen a kutatások azt bizonyítják: 2021-ben már nem pusztán fizetés növelésével tudunk hatást gyakorolni. Kíváncsi vagy arra, hogy mitől lesz egy munkavállaló lojális?

Munkahelyi lojalitás a COVID érában

A világjárvány rengeteg addig aprónak tűnő problémára világított rá a munkavállaló és munkaadó között, ami olykor már évek óta feszült. Sok dolgozó minden addiginál felkészültebbnek érezte magát arra, hogy megkérdőjelezze a saját igényeit, és felülbírálja az addigi nézeteit a munka világával kapcsolatban. Ennek az újragondolásnak a hatásai már kutatásokban is megmutatkoztak. Az Egyesült Királyságban és Írországban 2000 ember bevonásával készült legújabb kutatások arra az eredményre jutottak, hogy a válaszadók több mint harmada szeretne a következő 6 – 12 hónapban a gazdaság megerősödésével kész munkát váltani. A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy azok a cégek, akik nem válaszolnak a munkavállalók megváltozott igényeire, azoktól elvándorolnak a munkavállalók.

munkahelyi-lojalitas

Lazuló kötöttségek

Az Egyesült Államokban az adatok azt mutatják, hogy a kivándorlás már folyamatban van. 2021. áprilisban rekordszámú, közel 4 millió ember hagyta el a munkáját. Mivel a koronavírus szembesített minket a saját halandóságunkkal, ezért rengeteg ember értékrendje is megváltozott. A dolgozók több időt szeretnének a családjukkal tölteni, illetve az olyan tevékenységekkel, melyekre eddig kevés idejük jutott. Elképzelhető, hogy ezentúl kevésbé határozzuk meg magunkat a munkánkon keresztül, ezáltal érzelmileg sokkal kevésbé függünk majd a munkáltatónktól.

Lojalitás – Home office a neved?

A cégek – a pandémiás helyzet 2021-es javulásával, és a vakcináció előretörésével – szépen lassan elkezdték visszarendelni az irodába a munkavállalókat, teljes munkaidőben. Ugyan a digitális nomádság és a távmunka nem volt széles körben elérhető, a járványhelyzet rámutatott arra, hogy nem feltétlen szükséges a személyes jelenlét, vagy egy iroda bérlése. A vállalkozásoknak fel kell arra készülniük, hogy vonzó módon tálalják az irodai munkavégzést, esetleg felajánlják a hibrid lehetőséget: félig irodában, félig home office-ban lehessen dolgozni.

Generációs különbségek

A munkahelyi lojalitást jelentősen befolyásolja az életkor is. Amíg a szüleink generációja (az 50 – 60 – 70-es korosztály) sokszor egy életen át egy munkahelyen dolgozott, a mai Y – generáció ezt szinte elképzelhetetlennek tartja. Minél hamarabb szeretnének karriert építeni és elérni a csúcsra. Sokan azt javasolják, hogy minimum három – négy évet töltsünk el egy munkahelyen, hiszen az első év során ismerkedünk az adott feladatokkal, a második évben belehelyezkedünk, a harmadik évben pedig akár a magunk képére is formálhatjuk.

A fiatalokban erős a bizonyítási kényszer és az egzisztenciális biztonság iránti igény, így őket sokszor ez mozdítja el egyik munkahelyről a másik irányába. Az idősebbekben ezzel szemben sokkal magasabb a lojalitás, hiszen ők már inkább a biztonságot és a stabilitást keresik egy munkahelyen. Ezért is fontos, hogy a munkahelyek nagyobb arányban foglalkoztassák az idősebb generációt is, hiszen nem pusztán a tapasztalaikra, hanem a lojális hozzáállásukra is lehet építeni. Egy ideális munkahelyen a munkavállalóban csak 4 – 5 év után merül fel először a váltás kérdése. Érdekesség, hogy a kisebb cégek esetében többször váltanak a munkavállalók, mint a multinacionális vállalkozásoknál.

Hogyan növeljük a munkavállalói lojalitást?

A legtöbben élből rávágják: fizetésemeléssel. A jó hír az, hogy fizetésemelés valóban a munkavállalói hűség egyik alappillére, a rossz hír azonban az, hogy csak ideig – óráig tart. Ezzel szemben az elismerés, a pozitív visszacsatolás nagyban növeli a lojalitást.

Munkaadóként érdemes lehet kutatásokat és felméréseket végeznünk munkavállalóink körében, anoním módon. Sokszor fogalmunk sincs, hogy az alkalmazottaknak mire lenne igényük, ez pedig egy előnyös módja lehet annak, hogy megismerjük azt. A kilépést követő interjúk erre szintén alkalmasak lehetnek, hiszen ilyenkor már nincs vesztenivalója az illetőnek, őszintén elmondhatja a véleményét. Most pedig essen néhány szó, a munkahelyi lojalitás növeléséről.

munkavallaloi-lojalitas-novelese

Munkahelyi boldogság=lojalitás

Egy felmérés készítése az alkalmazottak között sokat tud segíteni a céges viszonyok alakításában. Kérdezzük meg, mitől érzik magukat jól az alkalmazottak, milyen igényeik vannak, esetleg érdeklődjünk a személyes, családi kapcsolataik iránt is, hiszen ez nagyban hozzájárul a munkájukhoz, sőt sokszor befolyásolja azt. Minél jobban érzik magukat a munkavállalók, annál nagyobb teljesítményt nyújtanak és annál kreatívabbak.

Közösség része

Ha bevonjuk őket a tervezési folyamatba, akkor úgy érezhetik, hogy egy közösség részévé váltak, ők is dönhetnek a cég sorsának alakulásáról. A közös célok kialakítása további ötletekre és bevonódásra sarkallja az alkalmazottakat, hiszen rajtuk is múlik, milyen irányba halad a cég jövője.

Fizetés növelése

A megbecsültség érzése több tényező összessége az egyik az erkölcsi elismertség mellett a megfelelő fizetés. A rendszeres fizetésemelés, és az egyéb juttatások nagyban befolyásolják a munkavállalók döntését egy adott munkahely mellett. Érdemes az egyéb juttatásokat személyre szabni, hiszen egy Y generációs pályakezdőnek sokkal eltérőbb igényei lehetnek, mint egy 50-es családfenntartónak.

Legfrissebb Bejegyzések

Nincsenek bejegyzések.

10001 Tanulónk 8 kedvenc tanfolyama

Ez a grafikus online tanfolyam azoknak szól, akik szeretnének megismerkedni a grafikai tervezés világával.

4.8

119 990 Ft

99 990 Ft

Részletfizetési lehetőséggel!

Jobb kommunikáció, jobb élet. Az asszertivitás technikáit gyakorlatias módon sajátíthatod el.

5

49 990 Ft

Ez az alapozó coach képzés segít abban, hogy eldönthesd, szeretnél-e a segítő szakmában dolgozni vagy pusztán önmagad fejlesztése a cél.

5

89 990 Ft

Részletfizetési lehetőséggel!

A megfelelő étrend kialakítása és betartása bonyolultnak tűnik, de a tudás birtokában bárki képes lehet rá! Gyakorlatias kurzusunkkal megtudhatod, hogyan.

5

99 990 Ft

Részletfizetési lehetőséggel!

Ismerkedj meg, a marketing minden fő ágával és válj képessé egy marketing csapat menedzselésére!

4.8

99 990 Ft

Részletfizetési lehetőséggel!

Várj még egy pillanatra!

Úgy tűnik, elhagyod az oldalunkat. Biztosan megtaláltad azt, amit kerestél? Ne hagyd ki a lehetőséget, hogy első vásárlásod alkalmával 10% kedvezményt kapj!

Iratkozz fel hírlevelünkre, és használd fel a kedvezménykupont!

Milyen munka illik hozzám?

Az ingyenes kérdőív kitöltése mindössze pár percet vesz igénybe, de a benne rejlő információk értéke felbecsülhetetlen lehet a jövőd szempontjából.
Indulj el egy önazonosabb úton ma!

Indulj el a karrierutadon most!

Feliratkozás

[mailerlite_form form_id=5]

Nagyon jó választás!

2022.november 1. 20:00-ig rendszerkarbantartást végzünk, ezért egy kis türelmet kérnénk Tőled. 🙏

Cserébe Magyarország legmodernebb tanulói felületét kapod kézhez. 🔥

Töltsd ki az adataid, és szólunk amint nekiugorhatsz a tanulásnak!