fbpx
/
/
SEO az e-kereskedelemben: Online eladások növelése keresőoptimalizálással

SEO az e-kereskedelemben: Online eladások növelése keresőoptimalizálással

Bevezetés

 

Az online kereskedelemben ma nem elég, ha van egy szép webdizájnnal rendelkező webáruházunk. A valódi sikerhez arra van szükségünk, hogy a potenciális vásárlók könnyen megtalálják a termékeit, és megvásárolják azokat a weboldalunkon. Itt jön a képbe a keresőoptimalizálás, azaz SEO. Ebben a blogbejegyzésben olyan konkrét e-kereskedelmi SEO stratégiákba fogunk belemerülni, amelyek célja az online értékesítés fellendítése a vállalkozásod webáruháza számára.

 

Az alábbi statisztika és előrejelzés jól mutatja, hogy az e-kereskedelmi piac bevétele az elmúlt években folyamatosan növekedett, és több mint 53%-os emelkedést jósolnak a következő 4 évre. (Statista, 2023)

1. Termékoptimalizálás

Kulcsszókutatás

 

Kezdd alapos kulcsszókutatással, hogy megtaláld azokat a keresési kifejezéseket, amelyeket a potenciális vásárlók a webáruházad által kínált hasonló termékek keresésére használnak. Használj olyan eszközöket és szoftvereket, mint a Google Kulcsszó Tervező vagy Ahrefs, hogy megtaláld a releváns kulcsszavakat, amelyek nagy keresési volumennel és kisebb versennyel rendelkeznek.

 

Termékoldalak optimalizálása

 

Title tagek (cím címkék): Írj meggyőző és leíró title tageket minden egyes termékoldal számára. A title tageknek tartalmazniuk kell az elsődleges kulcsszót. Ügyelj rá, hogy a title tag egyértelműen írja le az adott terméket, valamint törekedj arra, hogy vonzóvá tedd a leírást mind a keresőmotorok, mind a felhasználók számára. Ne feledd, a megfelelő title tag nagyban hozzájárul a magas átkattintási arányhoz a Google keresési találati listáján.

 

Meta descriptions (meta leírások): A meta leírások röviden leírják a termékek előnyeit. Keresőoptimalizálás szempontjából javasolt, hogy a meta leírások tartalmazzák az elsődleges kulcsszó egyik variációját. Készíts vonzó és érdekes meta leírásokat, amelyek kattintásra ösztönzik a potenciális vásárlókat, miközben röviden leírják a termék előnyeit.

 

Kiváló minőségű képek és videók: A vizuális tartalom az e-kereskedelmi SEO egyik alapvető szempontja. A nagy felbontású képek és termékvideók nemcsak a felhasználói élményt javítják, hanem lehetőséget nyújtanak a releváns kulcsszavakat tartalmazó alternatív címkék hozzáadására is, ami növeli a termék láthatóságát a képkeresési eredményekben. Használj nagy felbontású képeket, aminek segítségével a potenciális vásárlók meg tudják tekinteni az adott termék minden apróbb részletét. A nagy felbontás mellett ügyelj kérlek arra is, hogy a termékképek fájl mérete minél kisebb legyen, hogy azok ne lassítsák a weboldal betöltési sebességét. Ha a weboldal betöltési sebessége lassú, az negatív hatással van a weboldal rangsorolásásra a Google keresési találati listán, valamint jelentőse rontja a felhasználói élményt is. A jobb képkeresési optimalizálás érdekében a kép alternatív szövege tartalmazza a releváns kulcsszavakat.

 

Termékleírások: Készíts egyedi és informatív termékleírásokat, amelyek kiemelik a termékek jellemzőit, előnyeit és használatára vonatkozó információkat. A termékleírásoknak tartalmazniuk kell a releváns kulcsszavakat és kontextus szavakat.

 

Felhasználói vélemények: Ösztönözd a vásárlókat, hogy írják le a véleményüket a termék minőségével és használatával kapcsolatban, valamint a webáruházad felületén történő vásárlási élménnyel kapcsolatban is. Ezek bizalmat építhetnek a potenciális vásárlók körében, és közvetett módon befolyásolják a Google-ben tönténő rangsorolást is.

 

2. Termékkategória oldalak

Kulcsszavakra optimalizált kategóriacímek

 

Törekedj arra, hogy a kategóriacímek egyértelműek és tömörek legyenek, és tartalmazzák a releváns kulcsszavakat. Ez mind a felhasználóknak, mind a keresőmotoroknak segít megérteni a kategória tartalmát.

 

Egyedi tartalom

 

Írj egyedi tartalmat minden kategóriaoldalra. Kerüld a duplikált tartalmakat, mivel azok árthatnak a tartalmi keresőoptimalizálásnak. Magyarázd el pontosan, hogy a potenciális vásárló mit talál az adott termékkategórián belül, és annak fontosságát a termékkínálaton belül.

 

Belső hivatkozás

 

A weboldalon belül nagyon fontos létrehozni egy logikus és átlátható belső linkelési struktúrát. Hivatkozz a kategóriaoldalakról a kapcsolódó termékekre, és fordítva. Ez javítja a navigációt és elosztja a linkértéket is.

 

Mobilra történő optimalizálás

 

Optimalizáld a kategóriaoldalakat mobileszközökre is. A Google előnyben részesíti a mobilbarát webhelyeket, ezért gondoskodj a weboldal reszponzív kialakításáról.

 

SEO-barát URL-címek

 

Győződj meg róla, hogy a kategóriaoldalak URL-címei tiszták, rövidek és leíró jellegűek. Adott esetben tartalmazza a célzott kulcsszavakat, hogy mind a keresőmotorok, mind a felhasználók számára egyértelmű legyen, miről szól a kategória. Például „https://www.azenwebaruhazam.hu/muszaki-termekek/okostelefonok/”.

 

3. Felhasználói vélemények

Rich Snippets

 

Ösztönözd a vásárlókat, hogy felhasználói véleményeket és termék értékeléseket hagyjanak a webáruházadban. Ennek eredményeképpen gazdag snippetek jelenhetnek meg a keresési eredményekben (pl. értékelési pontszám csillag szimbólummal jelölve), amik vonzóbbá, informatívabbá teszik a keresési eredményeket, miközben kiemelkedsz a versenytársaid közül a keresési találati listán.

 

Válaszolj a véleményekre, és moderáld azokat

 

Foglalkozz a vásárlóiddal azáltal, hogy reagálsz a véleményekre, legyenek azok pozitívak vagy negatívak. Ez azt mutatja, hogy értékeled a visszajelzéseiket, ami hozzájárul a márkád hírnevének megőrzéséhez és javításához. Fontos, hogy moderáld mindig a weboldaladon lévő kommenteket, mert a robotok gyakran hagynak kéretlen és nem releváns kommenteket, amik árthatnak a vállalkozásod hírnevének.

 

Schema Markup

 

A Schema Markup-ok strukturált adattok, amik javíthatják a termékek megjelenését a keresési eredményekben, ezáltal növelhetik az átkattintási arányt is.

 

4. Technikai SEO

A weboldal sebességének optimalizálása

 

A weboldal betöltési sebességének optimalizálása minden honlap esetében fontos, különösen a webáruházak számára, ahol több száz, sőt több ezer termékképet kell tárolnia és betöltenie a weboldalnak. Ezenkívül a felhasználói élmény és vásárlási folyamat gördülékenyebbé tétele miatt is fontos, hogy a weboldal gyors legyen. A weboldal gyorsaságának optimalizálása érdekében a képeket megfelelően kell optimalizálni, tehát a képek felbontása legyen jó minőségű, viszont a fájlok mérete minél kisebb. Ezenkívül konzultálj a webfejlesztőkkel a böngésző gyorsítótárazásának kihasználására és a tartalomszolgáltató hálózatok (CDN) használatára vonatkozó javaslataikról a weboldal sebességének növelése érdekében.

 

Webáruház mobilverziójának optimalizálása

 

A felhasználók körülbelül 60%-a mobilon keres termékeket és szolgáltatásokat, valamint a mobilkészülékükön böngészik a weboldalakat. A vásárlási folyamatot már nagyrészt a számítógépeiken hajtják végre. Ennek ellenére egyre jobban bővül azoknak a tábora, akik a mobilkészülékeiken preferálják a vásárlást végrehajtani. Emiatt kifejezetten fontos, hogy a weboldal reszponzív legyen, mobilbarát legyen a webáruház felépítése, egyértelmű legyen a navigáció és a menürendszer felépítése, könnyen olvashatóak legyenek a termékleírások. És ami a legfontosabb: a vásárlási folyamat is egyszerű és egyértelmű legyen a mobiltelefonról böngészők számára.

 

Vegyél ötleteket az e-kereskedelmi óriások weboldaláról. Nézd meg, hogyan működik náluk a vásárlási folyamat számítógépen és mobiltelefonon. 2022-ben az alábbi weboldalak voltak a legnagyobb webáruházak globálisan. (Statista, 2022)

 

 

5. Linképítés

Belső linkelés

 

A termékkategória oldalak résznél már említettük a belső hivatkozások fontosságát. A keresőoptimalizálás témakörében ez egy gyakran alábecsült, de rendkívül hatékony stratégia.

 

A belső hivatkozás előnyei

 

A belső hivatkozások mind a felhasználók, mind a keresőmotorok számára megkönnyítik a navigációt, és biztosítják, hogy weboldalad minden szeglete elérhető legyen. Ha stratégiailag összekapcsoljuk a termék- és kategóriaoldalakat, logikus hierarchiát hoz létre, ami megkönnyíti a keresőmotorok számára a webhely feltérképezését és indexelését. Ez nemcsak a weboldal általános láthatóságát növeli, hanem a felhasználói élményt is javítja.

 

Külső linkelés – Backlink

Míg a belső linkelés alapvető fontosságú, a külső forrásokból származó hivatkozást sem szabad figyelmen kívül hagyni. A jó hírű forrásokból (magas domain értékkel rendelkező, hiteles weboldalak) származó erős backlink-profil kiépítése jelentősen növelheti a saját weboldalunk domain értékét és hitelességét, ami jelentős rangsorolási tényező.

 

A backlinkek értéke

 

A backlinkek, vagyis a más webhelyekről a saját weboldalunkra mutató bejövő linkek a digitális világban olyanok, mint a szavazatok. Amikor tekintélyes webhelyek hivatkoznak a webáruházunkra, az azt jelzi a keresőmotoroknak, hogy a weboldalunkon található tartalom értékes és megbízható. Az erős backlink-profil kiépítésének egyik legjobb és legetikusabb módja a releváns iparági szereplőkkel való kapcsolatépítés és partnerség kialakítása. Ne feledd, a minőség sokkal fontosabb hosszú távon, mint a mennyiség!

 

6. Tartalommarketing

A blogolás előnyei

 

Az SEO Mesterkurzusban tanulunk arról, hogy nem csak az értékesítési oldalak (termék- és szolgáltatás oldalak) optimalizálása a fontos, hanem az azokat támogató blogcikkek megtervezése, megírása és optimalizálása, valamint ennek megfelelően egy átlátható belső linkelési folyamat kialakítása. A blogcikkek több célt is szolgálnak, amelyek nélkülözhetetlenek az online sikerhez.

 

Miért érdemes blogot fenntartani?

 

A blog tulajdonképpen egy platform a vállalkozásunk szakértelmének bemutatására, az ügyfelek problémáinak kezelésére és az organikus forgalom generálására. Az informatív és vonzó blogbejegyzések révén nemcsak a saját szaktudásunkat bizonyíthatjuk az adott iparágban, hanem lehetőséget teremt a belső linkelési folyamat kialakítására is, ami jelentős rangsorolási tényező az SEO-ban.

 

Tartalomtervezés

 

A hatékony tartalomtervezés a sikeres e-kereskedelmi blog gerince. Készíts tervet arra vonatkozóan, hogy a következő időszakban (heti, havi vagy negyedéves terv) milyen blogbejegyzéseket fogsz publikálni az adott napokon. Mindenképpen olyan blogbejegyzési témákat keress a kulcsszókutatás során, amelyek összhangban vannak a termékeiddel és a szolgáltatásaiddal. A jól hangzó blogcikkeken kívül fordíts kiemelt figyelmet a vásárlók gyakori kérdéseire, és válaszold meg azokat egy-egy blogcikk keretében. Egy adott iparágon belül egy-egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos gyakran ismételt kérdés maga a támogató kulcsszó. Erről is részletesen tanulunk az SEO Mesterkurzusban. Azáltal, hogy értékes információkat nyújtasz, nemcsak a keresőoptimalizáltságra lesz pozitív hatással, hanem az ügyfélélményt is javítja.

 

7. Lokális SEO az e-kereskedelemben

 

A lokális SEO optimalizálja az online jelenlétet az adott földrajzi területen. Ez magában foglalja a Google My Business (Google Cégem) listák létrehozását és optimalizálását, valamint a helyi kulcsszavak beépítését a tartalomba. Ez biztosítja, hogy amikor a helyi vásárlók releváns termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek, akkor a webáruházunk kiemelkedő helyen jelenjen meg a keresési találatok között.

 

Vásárlói vélemények és ajánlások

 

A vásárlói vélemények és ajánlások jelentős szerepet játszanak mind az SEO, mind a konverziók (vásárlások) generálásában. Ösztönözd az ügyfeleket arra, hogy a vásárlást követően írják meg véleményüket és tapasztalatukat a vásárlásukkal kapcsolatban. A pozitív vélemények nemcsak az online hírnevedet javítják, hanem az organikus rangsorolást is növelik. A márkánk és online hírnevünk kezelése folyamatos erőfeszítés, ezért ügyelj rá, hogy mindig legyél proaktív az ügyfelek visszajelzéseinek kezelésében.

 

8. Monitoring és elemzés

Alapvető keresőoptimalizálási eszközök és szoftverek

 

  • Kulcsszókutatási eszközök: Az olyan eszközök, mint az Ahrefs vagy a Google saját kulcsszó tervezője, segítenek azonosítani a releváns kulcsszavakat az adott szakterületen, iparágban.
  • Rangsorolást figyelő eszközök: Figyeld rendszeresen a keresőmotorok rangsorolását olyan eszközökkel, mint a Moz vagy a SERPWatcher.
  • Weboldalteljesítményt értékelő eszközök: A Google PageSpeed Insights és a GTmetrix segíthet optimalizálni weboldalad teljesítményét, betöltési sebességét.
  • Versenytárs-elemző eszközök: Tartsd szemmel a versenytársakat olyan eszközökkel, mint a SpyFu vagy a SimilarWeb.
  • Tecnikai keresőoptimalizálást segítő szoftver: A Screeming Frog szoftverben mindent megtalálsz, ami a sikeres technikai felügyelethez szükséges.

 

Elemzések és KPI-ok

 

A keresőoptimalizálás mérése kulcsfontosságú. Mindenekelőtt hozz létre egy Google Search Console fiókot, valamint állítsd be a Google Analytics-et, és azon belül az e-kereskedelmi beállításokat is hajts végre. Ezek segítségével fordíts kiemelt figyelmet a következő kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI) értékelésére.

 

Kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI)

 

  • Organikus forgalom: Az organikus keresésekből érkező látogatók számának nyomon követése.
  • Konverziós arány: A kívánt e-kereskedelmi műveleteket (pl. vásárlás) végrehajtó látogatók százalékos aránya.
  • Visszafordulási arány: Tartsd szemmel azon látogatók százalékos arányát, akik egyetlen oldal megtekintése után elhagyják weboldalt.
  • Kulcsszavak rangsorolása: Figyeld meg, hogyan teljesítenek a keresőmotorok találati listáján a célzott kulcsszavak.

 

9. Folyamatos tájékozódás és alkalmazkodás

Alkalmazkodás az algoritmus változásokhoz

 

A nagy keresőmotorok – mint a Google – gyakran frissítik algoritmusaikat. Ha tisztában vagy ezekkel a változásokkal, akkor az SEO stratégiádat ennek megfelelően tudod alakítani. Olvass megbízható SEO blogokat, iratkozz fel szakmai hírlevekre, hogy mindig időben értesülj a változásokról.

 

Folyamatos SEO karbantartás

 

A SEO nem egyszeri erőfeszítés, hanem folyamatos munkát igényel: 

 

  • Ellenőrizd rendszeresen a weboldalad technikai szempontból. Ha a weboldalad hátterében valamilyen technikai hiba keletkezik egy téma vagy bővítmény frissítése miatt, esetleg webfejlesztés során, akkor előfordulhat, hogy a Google nem fogja tudni rendesen feltérképezni a weboldalad, így nem fognak bizonyos oldalak megjelenni a keresési találati listán, ami jelentősen rontja a weboldalad keresőoptimalizáltságát.
  • Rendszeresen frissítsd a tartalmaidat, hogy azok mindig naprakészek maradjanak és releváns információkat tartalmazzanak.
  • Figyeld a versenytársaidat, és ennek megfelelően alakítsd az SEO stratégiádat.
  • Maradj naprakész az SEO legjobb módszereivel és a kialakulóban lévő trendekkel kapcsolatban.

 

Összefoglalva

 

A webáruházunk keresőmotorok számára történő optimalizálása elengedhetetlen. Különösen a mai világban, ahol a verseny erősebb, mint valaha. A termékoptimalizálásra, a kategóriaoldalakra, edukációs tartalmakra és a felhasználói véleményekre összpontosítva javíthatod a weboldalad láthatóságát, több potenciális vásárlót vonzhatsz, valamint növelheted az online értékesítést. Maradj naprakész a SEO trendekkel és az algoritmusok változásaival, miközben folyamatosan tartsd szemmel a versenytársaidat.

 

Alkalmazd az említett SEO stratégiákat, hogy a webáruházad versenyképes maradjon az online piacon.

 

Ne feledd, az SEO nem egyszeri feladat. Folyamatos munkát, elemzést és alkalmazkodást, valamint néha újratervezést is igényel. Elkötelezettséggel és megfelelő elemzőképességgel a siker hosszú távon garantált az online piaci versenyben.

 

Szeretnél bővebben tanulni a tartalmi keresőoptimalizálásról és a technikai SEO-ról? Akkor az átfogó SEO Mesterkurzust neked ajánlom, ahol az alapoktól a mesterszintig mutatom be a keresőoptimalizálás összetett szakterületét. 

 

A mesterkurzusban konkrét példákon keresztül mutatom be a folyamatokat, hogy az általad keresőoptimalizált weboldalak az első találatok között rangsorolódhassanak a releváns kulcsszavakra, valamint hogy a vállalkozás organikus forgalmából származó bevételt maximalizálhasd.

 

Ezenkívül hasznos letölthető segédanyagok, szerkeszthető sablon dokumentumok és SEO ellenőrző lista segíti majd a munkád ezen a szakterületen. 

 

Tegyél még ma a jövőbeli sikereidért! Jelentkezz te is az SEO Mesterkurzusra!

 

Grafikus Online Tanfolyam

Ez a tanfolyam azoknak szól, akik szeretnének megismerkedni a grafikai tervezés világával. Hatékonyan, gyorsan egyszerűen tanulhatod meg a grafikai tervezés alapjait.

Megnézem

Online Marketing Menedzser

Ismerd meg a legújabb online marketing stratégiákat és eszközöket! Tanuld meg, hogyan növeld vállalkozásod online jelenlétét, és érj el több potenciális ügyfelet!

Megnézem

Legfrissebb Bejegyzések

Nincsenek bejegyzések.

10001 Tanulónk 8 kedvenc tanfolyama

Miben vagyok jó? Tehetség Térkép és útmutató! Készíts személyre szabott tehetségtérképet, kapj pontos útmutatót, és indulj útnak erősségeid birtokában!

19 990 Ft

Ez a tanfolyam azoknak szól, akik szeretnének megismerkedni a grafikai tervezés világával. Hatékonyan, gyorsan egyszerűen tanulhatod meg a grafikai tervezés alapjait.

4.8

99 990 Ft

Részletfizetési lehetőséggel!

Fejleszd önmagad és tanuld meg a coaching alapjait. Legyen szó szakmai fejlődésről vagy személyes növekedésről, nálunk megtalálod az utat a változáshoz.

5

89 990 Ft

Részletfizetési lehetőséggel!

Megismerkedhetsz a táplálkozástudománnyal, a különböző alapvető tápanyagokkal és diétás irányzatokkal. Elsajátíthatod az egészséges étrend kialakításának módjait és eszközeit.

5

99 990 Ft

Részletfizetési lehetőséggel!

Ismerd meg a legújabb online marketing stratégiákat és eszközöket! Tanuld meg, hogyan növeld vállalkozásod online jelenlétét, és érj el több potenciális ügyfelet!

4.8

99 990 Ft

Részletfizetési lehetőséggel!

Várj még egy pillanatra!

Úgy tűnik, elhagyod az oldalunkat. Biztosan megtaláltad azt, amit kerestél? Ne hagyd ki a lehetőséget, hogy első vásárlásod alkalmával 10% kedvezményt kapj!

Iratkozz fel hírlevelünkre, és használd fel a kedvezménykupont!

Milyen munka illik hozzám?

Az ingyenes kérdőív kitöltése mindössze pár percet vesz igénybe, de a benne rejlő információk értéke felbecsülhetetlen lehet a jövőd szempontjából.
Indulj el egy önazonosabb úton ma!

Indulj el a karrierutadon most!

Feliratkozás

[mailerlite_form form_id=5]

Nagyon jó választás!

2022.november 1. 20:00-ig rendszerkarbantartást végzünk, ezért egy kis türelmet kérnénk Tőled. 🙏

Cserébe Magyarország legmodernebb tanulói felületét kapod kézhez. 🔥

Töltsd ki az adataid, és szólunk amint nekiugorhatsz a tanulásnak!