fbpx
/
/
SEO az e-kereskedelemben: Online eladások növelése keresőoptimalizálással

SEO az e-kereskedelemben: Online eladások növelése keresőoptimalizálással

Bevezetés

 

Az online kereskedelemben ma nem elég, ha van egy szép webdizájnnal rendelkező webáruházunk. A valódi sikerhez arra van szükségünk, hogy a potenciális vásárlók könnyen megtalálják a termékeit, és megvásárolják azokat a weboldalunkon. Itt jön a képbe a keresőoptimalizálás, azaz SEO. Ebben a blogbejegyzésben olyan konkrét e-kereskedelmi SEO stratégiákba fogunk belemerülni, amelyek célja az online értékesítés fellendítése a vállalkozásod webáruháza számára.

 

Az alábbi statisztika és előrejelzés jól mutatja, hogy az e-kereskedelmi piac bevétele az elmúlt években folyamatosan növekedett, és több mint 53%-os emelkedést jósolnak a következő 4 évre. (Statista, 2023)

1. Termékoptimalizálás

Kulcsszókutatás

 

Kezdd alapos kulcsszókutatással, hogy megtaláld azokat a keresési kifejezéseket, amelyeket a potenciális vásárlók a webáruházad által kínált hasonló termékek keresésére használnak. Használj olyan eszközöket és szoftvereket, mint a Google Kulcsszó Tervező vagy Ahrefs, hogy megtaláld a releváns kulcsszavakat, amelyek nagy keresési volumennel és kisebb versennyel rendelkeznek.

 

Termékoldalak optimalizálása

 

Title tagek (cím címkék): Írj meggyőző és leíró title tageket minden egyes termékoldal számára. A title tageknek tartalmazniuk kell az elsődleges kulcsszót. Ügyelj rá, hogy a title tag egyértelműen írja le az adott terméket, valamint törekedj arra, hogy vonzóvá tedd a leírást mind a keresőmotorok, mind a felhasználók számára. Ne feledd, a megfelelő title tag nagyban hozzájárul a magas átkattintási arányhoz a Google keresési találati listáján.

 

Meta descriptions (meta leírások): A meta leírások röviden leírják a termékek előnyeit. Keresőoptimalizálás szempontjából javasolt, hogy a meta leírások tartalmazzák az elsődleges kulcsszó egyik variációját. Készíts vonzó és érdekes meta leírásokat, amelyek kattintásra ösztönzik a potenciális vásárlókat, miközben röviden leírják a termék előnyeit.

 

Kiváló minőségű képek és videók: A vizuális tartalom az e-kereskedelmi SEO egyik alapvető szempontja. A nagy felbontású képek és termékvideók nemcsak a felhasználói élményt javítják, hanem lehetőséget nyújtanak a releváns kulcsszavakat tartalmazó alternatív címkék hozzáadására is, ami növeli a termék láthatóságát a képkeresési eredményekben. Használj nagy felbontású képeket, aminek segítségével a potenciális vásárlók meg tudják tekinteni az adott termék minden apróbb részletét. A nagy felbontás mellett ügyelj kérlek arra is, hogy a termékképek fájl mérete minél kisebb legyen, hogy azok ne lassítsák a weboldal betöltési sebességét. Ha a weboldal betöltési sebessége lassú, az negatív hatással van a weboldal rangsorolásásra a Google keresési találati listán, valamint jelentőse rontja a felhasználói élményt is. A jobb képkeresési optimalizálás érdekében a kép alternatív szövege tartalmazza a releváns kulcsszavakat.

 

Termékleírások: Készíts egyedi és informatív termékleírásokat, amelyek kiemelik a termékek jellemzőit, előnyeit és használatára vonatkozó információkat. A termékleírásoknak tartalmazniuk kell a releváns kulcsszavakat és kontextus szavakat.

 

Felhasználói vélemények: Ösztönözd a vásárlókat, hogy írják le a véleményüket a termék minőségével és használatával kapcsolatban, valamint a webáruházad felületén történő vásárlási élménnyel kapcsolatban is. Ezek bizalmat építhetnek a potenciális vásárlók körében, és közvetett módon befolyásolják a Google-ben tönténő rangsorolást is.

 

2. Termékkategória oldalak

Kulcsszavakra optimalizált kategóriacímek

 

Törekedj arra, hogy a kategóriacímek egyértelműek és tömörek legyenek, és tartalmazzák a releváns kulcsszavakat. Ez mind a felhasználóknak, mind a keresőmotoroknak segít megérteni a kategória tartalmát.

 

Egyedi tartalom

 

Írj egyedi tartalmat minden kategóriaoldalra. Kerüld a duplikált tartalmakat, mivel azok árthatnak a tartalmi keresőoptimalizálásnak. Magyarázd el pontosan, hogy a potenciális vásárló mit talál az adott termékkategórián belül, és annak fontosságát a termékkínálaton belül.

 

Belső hivatkozás

 

A weboldalon belül nagyon fontos létrehozni egy logikus és átlátható belső linkelési struktúrát. Hivatkozz a kategóriaoldalakról a kapcsolódó termékekre, és fordítva. Ez javítja a navigációt és elosztja a linkértéket is.

 

Mobilra történő optimalizálás

 

Optimalizáld a kategóriaoldalakat mobileszközökre is. A Google előnyben részesíti a mobilbarát webhelyeket, ezért gondoskodj a weboldal reszponzív kialakításáról.

 

SEO-barát URL-címek

 

Győződj meg róla, hogy a kategóriaoldalak URL-címei tiszták, rövidek és leíró jellegűek. Adott esetben tartalmazza a célzott kulcsszavakat, hogy mind a keresőmotorok, mind a felhasználók számára egyértelmű legyen, miről szól a kategória. Például „https://www.azenwebaruhazam.hu/muszaki-termekek/okostelefonok/”.

 

3. Felhasználói vélemények

Rich Snippets

 

Ösztönözd a vásárlókat, hogy felhasználói véleményeket és termék értékeléseket hagyjanak a webáruházadban. Ennek eredményeképpen gazdag snippetek jelenhetnek meg a keresési eredményekben (pl. értékelési pontszám csillag szimbólummal jelölve), amik vonzóbbá, informatívabbá teszik a keresési eredményeket, miközben kiemelkedsz a versenytársaid közül a keresési találati listán.

 

Válaszolj a véleményekre, és moderáld azokat

 

Foglalkozz a vásárlóiddal azáltal, hogy reagálsz a véleményekre, legyenek azok pozitívak vagy negatívak. Ez azt mutatja, hogy értékeled a visszajelzéseiket, ami hozzájárul a márkád hírnevének megőrzéséhez és javításához. Fontos, hogy moderáld mindig a weboldaladon lévő kommenteket, mert a robotok gyakran hagynak kéretlen és nem releváns kommenteket, amik árthatnak a vállalkozásod hírnevének.

 

Schema Markup

 

A Schema Markup-ok strukturált adattok, amik javíthatják a termékek megjelenését a keresési eredményekben, ezáltal növelhetik az átkattintási arányt is.

 

4. Technikai SEO

A weboldal sebességének optimalizálása

 

A weboldal betöltési sebességének optimalizálása minden honlap esetében fontos, különösen a webáruházak számára, ahol több száz, sőt több ezer termékképet kell tárolnia és betöltenie a weboldalnak. Ezenkívül a felhasználói élmény és vásárlási folyamat gördülékenyebbé tétele miatt is fontos, hogy a weboldal gyors legyen. A weboldal gyorsaságának optimalizálása érdekében a képeket megfelelően kell optimalizálni, tehát a képek felbontása legyen jó minőségű, viszont a fájlok mérete minél kisebb. Ezenkívül konzultálj a webfejlesztőkkel a böngésző gyorsítótárazásának kihasználására és a tartalomszolgáltató hálózatok (CDN) használatára vonatkozó javaslataikról a weboldal sebességének növelése érdekében.

 

Webáruház mobilverziójának optimalizálása

 

A felhasználók körülbelül 60%-a mobilon keres termékeket és szolgáltatásokat, valamint a mobilkészülékükön böngészik a weboldalakat. A vásárlási folyamatot már nagyrészt a számítógépeiken hajtják végre. Ennek ellenére egyre jobban bővül azoknak a tábora, akik a mobilkészülékeiken preferálják a vásárlást végrehajtani. Emiatt kifejezetten fontos, hogy a weboldal reszponzív legyen, mobilbarát legyen a webáruház felépítése, egyértelmű legyen a navigáció és a menürendszer felépítése, könnyen olvashatóak legyenek a termékleírások. És ami a legfontosabb: a vásárlási folyamat is egyszerű és egyértelmű legyen a mobiltelefonról böngészők számára.

 

Vegyél ötleteket az e-kereskedelmi óriások weboldaláról. Nézd meg, hogyan működik náluk a vásárlási folyamat számítógépen és mobiltelefonon. 2022-ben az alábbi weboldalak voltak a legnagyobb webáruházak globálisan. (Statista, 2022)

 

 

5. Linképítés

Belső linkelés

 

A termékkategória oldalak résznél már említettük a belső hivatkozások fontosságát. A keresőoptimalizálás témakörében ez egy gyakran alábecsült, de rendkívül hatékony stratégia.

 

A belső hivatkozás előnyei

 

A belső hivatkozások mind a felhasználók, mind a keresőmotorok számára megkönnyítik a navigációt, és biztosítják, hogy weboldalad minden szeglete elérhető legyen. Ha stratégiailag összekapcsoljuk a termék- és kategóriaoldalakat, logikus hierarchiát hoz létre, ami megkönnyíti a keresőmotorok számára a webhely feltérképezését és indexelését. Ez nemcsak a weboldal általános láthatóságát növeli, hanem a felhasználói élményt is javítja.

 

Külső linkelés – Backlink

Míg a belső linkelés alapvető fontosságú, a külső forrásokból származó hivatkozást sem szabad figyelmen kívül hagyni. A jó hírű forrásokból (magas domain értékkel rendelkező, hiteles weboldalak) származó erős backlink-profil kiépítése jelentősen növelheti a saját weboldalunk domain értékét és hitelességét, ami jelentős rangsorolási tényező.

 

A backlinkek értéke

 

A backlinkek, vagyis a más webhelyekről a saját weboldalunkra mutató bejövő linkek a digitális világban olyanok, mint a szavazatok. Amikor tekintélyes webhelyek hivatkoznak a webáruházunkra, az azt jelzi a keresőmotoroknak, hogy a weboldalunkon található tartalom értékes és megbízható. Az erős backlink-profil kiépítésének egyik legjobb és legetikusabb módja a releváns iparági szereplőkkel való kapcsolatépítés és partnerség kialakítása. Ne feledd, a minőség sokkal fontosabb hosszú távon, mint a mennyiség!

 

6. Tartalommarketing

A blogolás előnyei

 

Az SEO Mesterkurzusban tanulunk arról, hogy nem csak az értékesítési oldalak (termék- és szolgáltatás oldalak) optimalizálása a fontos, hanem az azokat támogató blogcikkek megtervezése, megírása és optimalizálása, valamint ennek megfelelően egy átlátható belső linkelési folyamat kialakítása. A blogcikkek több célt is szolgálnak, amelyek nélkülözhetetlenek az online sikerhez.

 

Miért érdemes blogot fenntartani?

 

A blog tulajdonképpen egy platform a vállalkozásunk szakértelmének bemutatására, az ügyfelek problémáinak kezelésére és az organikus forgalom generálására. Az informatív és vonzó blogbejegyzések révén nemcsak a saját szaktudásunkat bizonyíthatjuk az adott iparágban, hanem lehetőséget teremt a belső linkelési folyamat kialakítására is, ami jelentős rangsorolási tényező az SEO-ban.

 

Tartalomtervezés

 

A hatékony tartalomtervezés a sikeres e-kereskedelmi blog gerince. Készíts tervet arra vonatkozóan, hogy a következő időszakban (heti, havi vagy negyedéves terv) milyen blogbejegyzéseket fogsz publikálni az adott napokon. Mindenképpen olyan blogbejegyzési témákat keress a kulcsszókutatás során, amelyek összhangban vannak a termékeiddel és a szolgáltatásaiddal. A jól hangzó blogcikkeken kívül fordíts kiemelt figyelmet a vásárlók gyakori kérdéseire, és válaszold meg azokat egy-egy blogcikk keretében. Egy adott iparágon belül egy-egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos gyakran ismételt kérdés maga a támogató kulcsszó. Erről is részletesen tanulunk az SEO Mesterkurzusban. Azáltal, hogy értékes információkat nyújtasz, nemcsak a keresőoptimalizáltságra lesz pozitív hatással, hanem az ügyfélélményt is javítja.

 

7. Lokális SEO az e-kereskedelemben

 

A lokális SEO optimalizálja az online jelenlétet az adott földrajzi területen. Ez magában foglalja a Google My Business (Google Cégem) listák létrehozását és optimalizálását, valamint a helyi kulcsszavak beépítését a tartalomba. Ez biztosítja, hogy amikor a helyi vásárlók releváns termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek, akkor a webáruházunk kiemelkedő helyen jelenjen meg a keresési találatok között.

 

Vásárlói vélemények és ajánlások

 

A vásárlói vélemények és ajánlások jelentős szerepet játszanak mind az SEO, mind a konverziók (vásárlások) generálásában. Ösztönözd az ügyfeleket arra, hogy a vásárlást követően írják meg véleményüket és tapasztalatukat a vásárlásukkal kapcsolatban. A pozitív vélemények nemcsak az online hírnevedet javítják, hanem az organikus rangsorolást is növelik. A márkánk és online hírnevünk kezelése folyamatos erőfeszítés, ezért ügyelj rá, hogy mindig legyél proaktív az ügyfelek visszajelzéseinek kezelésében.

 

8. Monitoring és elemzés

Alapvető keresőoptimalizálási eszközök és szoftverek

 

  • Kulcsszókutatási eszközök: Az olyan eszközök, mint az Ahrefs vagy a Google saját kulcsszó tervezője, segítenek azonosítani a releváns kulcsszavakat az adott szakterületen, iparágban.
  • Rangsorolást figyelő eszközök: Figyeld rendszeresen a keresőmotorok rangsorolását olyan eszközökkel, mint a Moz vagy a SERPWatcher.
  • Weboldalteljesítményt értékelő eszközök: A Google PageSpeed Insights és a GTmetrix segíthet optimalizálni weboldalad teljesítményét, betöltési sebességét.
  • Versenytárs-elemző eszközök: Tartsd szemmel a versenytársakat olyan eszközökkel, mint a SpyFu vagy a SimilarWeb.
  • Tecnikai keresőoptimalizálást segítő szoftver: A Screeming Frog szoftverben mindent megtalálsz, ami a sikeres technikai felügyelethez szükséges.

 

Elemzések és KPI-ok

 

A keresőoptimalizálás mérése kulcsfontosságú. Mindenekelőtt hozz létre egy Google Search Console fiókot, valamint állítsd be a Google Analytics-et, és azon belül az e-kereskedelmi beállításokat is hajts végre. Ezek segítségével fordíts kiemelt figyelmet a következő kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI) értékelésére.

 

Kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI)

 

  • Organikus forgalom: Az organikus keresésekből érkező látogatók számának nyomon követése.
  • Konverziós arány: A kívánt e-kereskedelmi műveleteket (pl. vásárlás) végrehajtó látogatók százalékos aránya.
  • Visszafordulási arány: Tartsd szemmel azon látogatók százalékos arányát, akik egyetlen oldal megtekintése után elhagyják weboldalt.
  • Kulcsszavak rangsorolása: Figyeld meg, hogyan teljesítenek a keresőmotorok találati listáján a célzott kulcsszavak.

 

9. Folyamatos tájékozódás és alkalmazkodás

Alkalmazkodás az algoritmus változásokhoz

 

A nagy keresőmotorok – mint a Google – gyakran frissítik algoritmusaikat. Ha tisztában vagy ezekkel a változásokkal, akkor az SEO stratégiádat ennek megfelelően tudod alakítani. Olvass megbízható SEO blogokat, iratkozz fel szakmai hírlevekre, hogy mindig időben értesülj a változásokról.

 

Folyamatos SEO karbantartás

 

A SEO nem egyszeri erőfeszítés, hanem folyamatos munkát igényel: 

 

  • Ellenőrizd rendszeresen a weboldalad technikai szempontból. Ha a weboldalad hátterében valamilyen technikai hiba keletkezik egy téma vagy bővítmény frissítése miatt, esetleg webfejlesztés során, akkor előfordulhat, hogy a Google nem fogja tudni rendesen feltérképezni a weboldalad, így nem fognak bizonyos oldalak megjelenni a keresési találati listán, ami jelentősen rontja a weboldalad keresőoptimalizáltságát.
  • Rendszeresen frissítsd a tartalmaidat, hogy azok mindig naprakészek maradjanak és releváns információkat tartalmazzanak.
  • Figyeld a versenytársaidat, és ennek megfelelően alakítsd az SEO stratégiádat.
  • Maradj naprakész az SEO legjobb módszereivel és a kialakulóban lévő trendekkel kapcsolatban.

 

Összefoglalva

 

A webáruházunk keresőmotorok számára történő optimalizálása elengedhetetlen. Különösen a mai világban, ahol a verseny erősebb, mint valaha. A termékoptimalizálásra, a kategóriaoldalakra, edukációs tartalmakra és a felhasználói véleményekre összpontosítva javíthatod a weboldalad láthatóságát, több potenciális vásárlót vonzhatsz, valamint növelheted az online értékesítést. Maradj naprakész a SEO trendekkel és az algoritmusok változásaival, miközben folyamatosan tartsd szemmel a versenytársaidat.

 

Alkalmazd az említett SEO stratégiákat, hogy a webáruházad versenyképes maradjon az online piacon.

 

Ne feledd, az SEO nem egyszeri feladat. Folyamatos munkát, elemzést és alkalmazkodást, valamint néha újratervezést is igényel. Elkötelezettséggel és megfelelő elemzőképességgel a siker hosszú távon garantált az online piaci versenyben.

 

Szeretnél bővebben tanulni a tartalmi keresőoptimalizálásról és a technikai SEO-ról? Akkor az átfogó SEO Mesterkurzust neked ajánlom, ahol az alapoktól a mesterszintig mutatom be a keresőoptimalizálás összetett szakterületét. 

 

A mesterkurzusban konkrét példákon keresztül mutatom be a folyamatokat, hogy az általad keresőoptimalizált weboldalak az első találatok között rangsorolódhassanak a releváns kulcsszavakra, valamint hogy a vállalkozás organikus forgalmából származó bevételt maximalizálhasd.

 

Ezenkívül hasznos letölthető segédanyagok, szerkeszthető sablon dokumentumok és SEO ellenőrző lista segíti majd a munkád ezen a szakterületen. 

 

Tegyél még ma a jövőbeli sikereidért! Jelentkezz te is az SEO Mesterkurzusra!

 

Online Marketing Menedzser

Ismerd meg a legújabb online marketing stratégiákat és eszközöket! Tanuld meg, hogyan növeld vállalkozásod online jelenlétét, és érj el több potenciális ügyfelet!

Megnézem

Grafikus Online Tanfolyam

Ez a tanfolyam azoknak szól, akik szeretnének megismerkedni a grafikai tervezés világával. Hatékonyan, gyorsan egyszerűen tanulhatod meg a grafikai tervezés alapjait.

Megnézem

Legfrissebb Bejegyzések

Nincsenek bejegyzések.

10001 Tanulónk 8 kedvenc tanfolyama

Miben vagyok jó? Tehetség Térkép és útmutató! Készíts személyre szabott tehetségtérképet, kapj pontos útmutatót, és indulj útnak erősségeid birtokában!

19 990 Ft

Ez a tanfolyam azoknak szól, akik szeretnének megismerkedni a grafikai tervezés világával. Hatékonyan, gyorsan egyszerűen tanulhatod meg a grafikai tervezés alapjait.

4.8

99 990 Ft

Részletfizetési lehetőséggel!

Fejleszd önmagad és tanuld meg a coaching alapjait. Legyen szó szakmai fejlődésről vagy személyes növekedésről, nálunk megtalálod az utat a változáshoz.

5

89 990 Ft

Részletfizetési lehetőséggel!

Megismerkedhetsz a táplálkozástudománnyal, a különböző alapvető tápanyagokkal és diétás irányzatokkal. Elsajátíthatod az egészséges étrend kialakításának módjait és eszközeit.

5

99 990 Ft

Részletfizetési lehetőséggel!

Ismerd meg a legújabb online marketing stratégiákat és eszközöket! Tanuld meg, hogyan növeld vállalkozásod online jelenlétét, és érj el több potenciális ügyfelet!

4.8

99 990 Ft

Részletfizetési lehetőséggel!

Anyák napja

:cherry_blossom: Ünnepeld az Anyák napját egy különleges ajándékkal!

Válassz egy kurzust, és mi hozzáadjuk a másikat ajándékba! :sparkling_heart:

Szerezd be most a személyes fejlődéshez szükséges tudást, és adj tovább egy kis szeretetet! :bouquet:

Kattints a linkre és szerezd be kedvenc kurzusaid!

Várj még egy pillanatra!

Úgy tűnik, elhagyod az oldalunkat. Biztosan megtaláltad azt, amit kerestél? Ne hagyd ki a lehetőséget, hogy első vásárlásod alkalmával 10% kedvezményt kapj!

Iratkozz fel hírlevelünkre, és használd fel a kedvezménykupont!

Feliratkozás

[mailerlite_form form_id=5]

Nagyon jó választás!

2022.november 1. 20:00-ig rendszerkarbantartást végzünk, ezért egy kis türelmet kérnénk Tőled. 🙏

Cserébe Magyarország legmodernebb tanulói felületét kapod kézhez. 🔥

Töltsd ki az adataid, és szólunk amint nekiugorhatsz a tanulásnak!